دو دلیل عدم معامله سهام چهار پالایشگاه در ETF پالایشی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مریم شاه حسینی با بیان اینکه نماد پرتفوی پالایشی یکم از ابتدای مهر ایجاد شده بود به ایسنا گفت: یکی از دلایلی که سهام پالایشی یکم تاکنون قابل معامله نشده این است که هنوز سهام جایزه در نماد اصلی دو پالایشگاه دارای افزایش سرمایه در نماد اصلی ادغام نشده و امور مربوط به ثبت باقی مانده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، فایلی که مدیر صندوق پالایشی یکم در اختیار سپرده گذاری مرکزی قرار داده بود هم شامل اطلاعات دارایکم بود و هم اطلاعات پالایشی یکم. درواقع در این فایل یک سری اطلاعات اضافه شامل مبلغی که افراد برای خرید سهام پالایشی یکم و دارایکم پرداخت کرده اند، نحوه خرید سهام پالایشی یکم (از سوی بانک یا کارگزاری) و نظایر آن وجود داشت و به همین دلیل سپرده گذاری اطلاعات را به مدیر صندوق بازگرداند تا اطلاعات را تفکیک کرده و فقط اطلاعات مربوط به پالایشی یکم را در اختیار شرکت قرار دهند.

این مقام مسئول افزود: تنها اطلاعات مورد نیاز سپرده گذاری مرکزی، مشخصات شناسنامه ای فرد و تعداد واحدهایی است که با آن سهام پالایشی یکم را خریداری کرده است. این فایل روز شنبه عودت داده شده و دو روز بعد از زمانی که اطلاعات تفکیک شده را در اختیار سپرده گذاری مرکزی قرار دهند، نماد  قابل معامله خواهد شد.

بنابر این گزارش، صندوق پالایشی باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس است که یک ماه بعد از پایان پذیره‌نویسی امکان معامله آن فراهم می‌شود. البته مهلت پذیره نویسی  تا ۳۰ شهریور ماه ادامه داشت بنابراین انتظار می رفت از اوایل آبان ماه امکان معامله برای این صندوق فراهم شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام