مشارکت ۸۰ میلیونی مردم آمریکا / جو بایدن همچنان جلوتر از ترامپ

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، آمارهای "طرح انتخابات آمریکا" در دانشگاه فلوریدا نشان می دهد، تاکنون بیش از 80 میلیون آمریکایی در انتخابات پستی و زودهنگام ریاست جمهوری شرکت کرده اند که حاکی از ثبت بیشترین نرخ مشارکت طی یک قرن اخیر است.

بر اساس این گزارش، میزان مشارکت آمریکا یی ها بیش از 58 درصد بیشتر از کل مشارکت در انتخابات 2016 بوده که نشانگر تمایل مردم برای حضور در این دوره بوده و بسیاری از مردم ترجیح داده اند با توجه به شیوع کرونا در انتخابات پستی و غیابی شرکت کنند.

طبق نظرسنجی ها، جو بایدن نسبت به ترامپ در بیشتر ایالت ها پیشتاز است. ترامپ و هواداران وی بارها اعتبار رای گیری به صورت پستی را زیر سئوال برده و بدون ارائه سند و مدرک ادعا کرده اند دموکرات ها به دنبال تقلب و دستکاری در نتایج انتخابات هستند.

مایکل مک دونالد رئیس "طرح انتخابات آمریکا" در این باره گفت: تاکنون هرگز شاهد چنین نرخ مشارکتی از سوی مردم در آستانه انتخابات نبوده ایم. مردم زمانی اقدام به انداختن رای به صندوق می کنند که درباره نامزد مورد نظر به جمع بندی رسیده باشند.

وی افزود: پیش بینی می شود بیش از 150 میلیون آمریکایی واجد شرایط در انتخابات شرکت کنند که معادل مشارکت 65 درصدی خواهد بود و بیشترین نرخ مشارکت از سال 1908 به شمار می رود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام