سه کشور مهم اوپک با تمدید کاهش تولید نفت در سال آینده مخالفت کردند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، عراق،امارات و کویت که پس از عربستان سه تولیدکننده بزرگ اوپک هستند، حاضر به حمایت از ادامه طرح تمدید محدودیت عرضه در سطح کنونی ۷.۷ میلیون بشکه در روز نیستند.چراکه از کاهش تولید زیان دیده و برای آنها بسیار دشوار است که سال آینده هم به این وضعیت ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، عربستان و روسیه به عنوان سران گروه اوپک پلاس، تمایل دارند به جای افزایش تولید به دو میلیون بشکه در روز، همچنان کاهش تولید  ۷.۷ میلیون بشکه ای را در سال ۲۰۲۱ ادامه دهند.

یکی از مدیران ارشد شرکت آرامکوی سعودی هفته جاری اعلام کرد: اوپک و متحدان احتمالا پیش از این که برای تسهیل محدودیت عرضه تصمیم بگیرند، مسائل متعدد مربوط به تقاضا را مورد نظر قرار خواهند داد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز هفته گذشته به تاخیر افتادن تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس یا حتی کاهش بیشتر تولید را منتفی ندانسته بود.

عدم تمایل برخی اعضای اوپک پلاک برای همراهی با کاهخش تولید، ممکن است به منشا جدید تنش ها تبدیل شود و در دیدار پایان سال این گروه که برای تعیین سیاست تولید سال ۲۰۲۱ برگزار می شود، مذاکرات را با چالش روبرو کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام