عملکرد ۶ ماهه هلدینگ تیپیکو و زیرمجموعه ها /عرضه دو دارو کرونایی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پویا فرهت درباره عملکرد 6 ماهه تیپیکو گفت: فروش ۲۴ شرکت گروه در نیمه نخست سال جاری نسبت به سال قبل ۲۹.۵ درصد افزایش داشته و از ۶.۸ به ۸.۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. سهم فروش شرکت‌های تولیدی گروه در مقایسه با شرکت‌های تولیدی فعال در صنعت دارویی بورسی از ۴۸.۱ به ۵۰.۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: سود ناخالص شرکت‌ها در این مدت نسبت به دوره مشابه قبل ۴۴.۷ درصد افزایش داشته است. همچنین میانگین حاشیه سود ناخالص شرکت‌ها از ۲۶ به ۲۹.۱ درصد افزایش پیدا کرده است. حاشیه سود خالص شرکت‌ها نیز بطور میانگین از ۱۶.۴ به ۱۷.۹ درصد رشد کرده و از ‌۱.۱ به ۱.۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

این مقام مسئول به مقایسه فعالیت این هلدینگ با رقبا در صنعت دارویی پرداخت و ادامه داد: سهم سود هلدینگ از کل سود شرکت‌های بورسی فعال در صنعت دارو فراتر رفت و از ۵۱.۱ به ۵۲.۹ درصد رسیده است. یکی از مهمترین دستاوردهای کلیدی بدست آمده این است که در این مدت ۶۰ قلم محصول جدید به بازار دارو ارائه کردیم که ۱۳ قلم محصول نهایی و یک قلم، ماده اولیه دارویی بوده و برای نخستین بار در ایران به بازار عرضه شده است.

فرهت اضافه کرد: در نیمه نخست سال به‌رغم سکون و رکود گسترده در اغلب صنایع به‌ دلیل استمرار بیماری کرونا همچنان پروژه‌ها را پیش برده و سه پروژه جدید به ارزش ۱۱۳ میلیارد تومان در شرکت‌های گروه به بهره‌برداری رساندیم. برای نخستین بار داروی رمدسیویر را در ۲ شرکت گروه و داروی فاویپیراویر را هم در یک شرکت دیگر گروه تولید و به بازار دارویی عرضه کردیم.

وی با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا و در مقابله با این بیماری بیش از ۹۰۰ هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی‌کننده دست و ۲۳ میلیون لیتر محلول ضدعفونی کننده  سطوح تولید و عرضه کردیم، توضیح داد: بیش از ۱۱ میلیون عدد ماسک توسط شرکت‌های توزیعی گروه در اختیار داروخانه‌ها و مراکز درمانی قرار گرفته است. در تیپیکو با تحلیل اعداد و صنعت و بازار سر و کار داریم و از فرصت‌های بهبود وضعیت در شرکت‌های گروه و بطور کلی صنعت دارو به‌سادگی نمی‌گذریم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام