عرضه اولیه سهام شرکت خط خورده از بورس "سغدیر" تا ماه آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا سلیمیان با اشاره به پذیرش و درج نماد دو ماه پیش شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر در بازار دوم معاملات فرابورس گفت: سرمایه‌گذاری غدیر به عنوان سهامدار عمده "سغدیر" طبق ضوابط ، چهار ماه بعد از درج نماد ، فرصت عرضه اولیه سهام دارد که انتظار می رود تا ماه آینده عملی شود .

وی ادامه داد: از راهبردهای اصلی ، حمایت از سهام شرکت‌های مدیریتی در قالب بازارگردانی بوده که قبل از الزام اخیر سازمان بورس و به فراخور شرایط بازار در دستور کار بوده و برای شرکت‌های سیمان سپاهان، کردستان و شرق اجرا شده است.

سلیمیان افزود: هلدینگ سیمان غدیر با در اختیار داشتن سهم ۱۰ درصدی از ظرفیت تولید سیمان معادل ۸.۶ میلیون تن در رتبه سوم بزرگترین شرکت صنعت بوده و انتظار می رود بعد از ورود سیمان به بورس کالا اقدام به عرضه کند.

براساس این گزارش ، شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر 10 آبان 94 در بورس تهران درج شده و قرار بود در همان سال با 10 درصد ، عرضه اولیه شود که به دلیل عدم واگذاری در مهلت قانونی از فهرست شرکت های بورسی خط خورد و سال جاری وارد فرابورس شد اما آخرین اطلاعات مالی منتشره در کدال مربوط به سال 94 است.

این شرکت در دو مجمع سالانه و فوق العاده دی ماه 93 اقدام به تقسیم سود 9 تومانی هر سهم و افزایش سرمایه 50 میلیارد تومانی ( از 285به 355 میلیارد تومان ) کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام