مجوز افزایش سرمایه بزرگترین شرکت بورس و دو شرکت دیگر صادر شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان بورس امروز بعد صدور مجوز افزایش سرمایه ایران مرینوس، این جواز را برای سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس،سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران و سبحان دارو صادر کرد تا این شرکت ها طی 60 روز آینده ، تصمیم خود را عملی کنند.

به این ترتیب ، "فارس" که عنوان دار بزرگترین شرکت بورسی از لحاظ ارزش روز بازار است، ساعت 10 و 12 صبح چهار شنبه 29 مهر دو مجمع سالانه و فوق العاده برگزار می کند تا بعد تصویب صورت های سال مالی 31 خرداد 94 ، سهامداران در مجمع فوق العاده در مورد افزایش سرمایه 101 درصدی تصمیم گیری کنند.

این تامین مالی از محل سود انباشته بوده و طی آن سرمایه "فارس"  از 2 هزار و 478 میلیارد تومان کنونی به 5 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

همچنین شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران مجوز افزایش سرمایه 50 درصدی را گرفت تا قادر به سرمایه گذاری در سهام شرکت ها باشد.

این افزایش سرمایه 50 درصدی از مطالبات و آورده نقدی سهامداران تامین خواهد شد و با نهایی شدن آن سرمایه اسمی "وصنا " از 100 به 150 میلیارد تومان خواهد رسید.

همچنین مجمع فوق العاده این شرکت می تواند با انجام افزایش سرمایه 50 میلیارد تومان دیگر ( از 150 به 200 میلیارد تومان) از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت کرده و اختیار آن را به مدت 2 سال به هیئت مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان بورس نهایی شود.

شرکت سبحان دارو هم قادر به اخذ مجوز افزایش سرمایه 50 درصدی شد تا سرمایه 20 میلیارد تومانی را به 30 میلیارد تومان برساند. این تامین مالی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران انجام و برای دستیابی به استاندارد جی ام پی صرف خواهد شد.

انتهای پیام