واکنش ترامپ ، مقامات دنیا به پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی کسب 290 رای الکترال توسط جوبایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شناخته شدن وی به عنوان رئیس جمهور منتخب چهار سال آینده ، مقامات رسمی دنیا به این پیروزی واکنش نشان داده و در پیام های توییتری به وی تبریک گفتند.

این درحالی است که ترامپ هنگام اعلام پیروزی بایدن از سوی رسانه‌ها ، مشغول بازی گلف بود و پیش از حضور در زمین در توئیتر اعلام کرده بود : این انتخابات را بردم! با اختلاف زیاد !

وی سپس مدعی شد: آرای قانونی تصمیم می‌گیرند که چه کسی پیروزی انتخابات است، نه رسانه‌ها . واقعیت ساده این است که انتخابات هنوز فاصله زیادی تا پایان دارد و جو بایدن برنده تأیید شده هیچ‌یک از ایالت‌ها نیست و از دوشنبه پرونده شکایت در دادگاه پیگیری می شود تا اطمینان حاصل کنیم  قوانین کاملاً رعایت شده و برنده مشروع بر صندلی ریاست جمهوری بنشیند.

براین اساس، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اولین مقام رسمی جهان است که پیروزی بایدن را در انتخابات تبریک گفته و بی‌صبرانه منتظر همکاری با بایدن و کاملا هریس است.

میت رامنی اولین چهره سرشناس جمهوری خواه که رابطه پرتلاطمی با ترامپ داشت ، پیروزی بایدن را تبریک گفت و از شخصیت جو بایدن و کاملا هریس ستایش کرد.

مرکل صدراعظم آلمان: تبریک صمیمانه، شهروندان آمریکا تصمیم گرفتند. جو بایدن چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا شد. برای وی از صمیم قلب آرزوی موفقیت می کنم و همین طور به کاملا هریس نخستین معاون اول زن رئیس جمهوری تاریخ این کشور تبریک می گویم. از همکاری های دوجانبه با رئیس جمهور بایدن استقبال می کنیم. برای مواجهه با چالش های بزرگ، دوستی دو سوی آتلانتیک بدون جایگزین است.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روزی نیک برای اروپا و آمریکا است. بی صبرانه منتظر کار با دولت جدید آمریکا برای بازسازی همکاری‌های دو طرف هستم.

مکرون رییس جمهور فرانسه: آمریکایی‌ها ریس جمهور خود را انتخاب کردند. تبریک به جو بایدن و کاملا هریس. کارهای زیادی برای غلبه بر مشکلات امروز داریم، بیاید با هم کار کنیم.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس: تبریک به جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا و کاملا هریس برای دستاورد تاریخی‌. آمریکا مهم‌ترین هم‌پیمان انگلیس است و امیدواریم با هم بر اولویت‌های مشترک کار کنیم از تغییرات آب و هوایی گرفته تا تجارت و امنیت.

باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا: پیروزی معاون در دوران ریاست جمهوری‌ را تبریک گفت و ضمن تمجید از مشارکت گسترده رای‌دهندگان، پیروزی جو بایدن و کاملا هریس را قاطع و تاریخی توصیف کرد.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا: رای اکثریت رای‌دهندگان رد ترامپ و تاریخ ساز و پیروزی بایدن برگ تازه‌ای را در تاریخ این کشور رقم زده است.

عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر، نخستین رهبر عرب و در سایه سکوت رهبران دیگر کشورهای عربی، پیروزی جو بایدن را تبریک گفت.

امیر قطر هم ضمن تبریک به بایدن و هریس گفت: به دنبال همکاری و تحکیم بیشتر دوستی بین دو کشور هستیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام