سازمان غذا و دارو آمریکا مجوز درمان خفیف تا متوسط کرونا داد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) اعلام کرد: به درمان مونوکلونال آنتی‌بادی تحقیقاتی bamlanivimab شرکت ایلای لیلی برای درمان بیماران خردسال و بزرگسال مبتلا به نوع خفیف تا متوسط COVID-19 مجوز مصرف اورژانسی داده است.

این درمان برای افراد ۱۲ سال به بالا و با دست کم ۴۰ کیلوگرم وزن که آزمایش کرونای آنها مثبت شده ،افرادی که در معرض خطر بالای پیشرفت بیماری به نوع حاد آن یا در خطر بستری شدن هستند ،افراد ۶۵ سال به بالا و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای یا مزمن خاصی هم هستند مجوز مصرف اورژانسی گرفته است.

درحالی‌که ایمنی و اثربخشی این درمان تحقیقاتی همچنان در حال ارزیابی است، bamlanivimab در مطالعات بالینی نشان داده می‌تواند شدت بیماری COVID-19 را طی ۲۸ روز پس از مصرف کاهش دهد. درمان Bamlanivimab برای استفاده در بیماران بستری مبتلا به COVID-19 یا افرادی که به اکسیژن‌درمانی نیاز دارند، مجوز نگرفته است.

بنابراین گزارش، شرکت داروسازی چند ملیتی ایلای لی‌لی اند کامپنی که دفتر مرکزی آن در ایندیاناپولیس آمریکا قرار دارد، محصولات را در بیش از ۱۲۵ کشور به فروش می‌رساند. ایلای لی‌لی اند کامپنی اولین شرکتی بود که اقدام به تولید انبوه پنی‌سیلین، واکسن فلج اطفال و انسولین کرد و اکنون بزرگترین تولید و توزیع‌کننده داروهای روانپزشکی در جهان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir
انتهای پیام