دو واکسن چینی به یک میلیون نفر تزریق شد / بدون عوارض جانبی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت داروسازی سینوفارم چین اعلام کرد: دو واکسن آزمایشی برای پیشگیری اضطراری از ابتلا به کرونا،تاکنون به حدود یک میلیون نفر تزریق شده و گزارشی مبنی بر اثرات جانبی شدید دریافت نشده است.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام این شرکت تاکنون هیچ‌کدام از افرادی که واکسن به آنها تزریق شده با وجود سفر به بیش از ۱۵۰ نقطه از جهان به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.هم اکنون چهار واکسن چینی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری به مرحله سوم آزمایش بالینی روی انسان رسیده است که آخرین مرحله پیش از صدور مجوز برای استفاده از واکسن‌ها محسوب می‌شود.

این شرکت دولتی تاکنون داده‌های آزمایش بالینی از میزان کارایی این دو واکسن را منتشر نکرده است. چین در تابستان سال جاری مجوز استفاده از واکسن‌های تائید نشده را در موارد اضطراری، صادر کرد.لذا دانشجویان یا کارکنانی که به خارج سفر می‌کنند و افراد پرخطر مانند کارکنان بخش بهداشت و درمان، واکسینه شده‌اند.

شمار مبتلایان به کرونا در چین بسیار کم شده است. لذا آزمایش بالینی مرحله سوم در خارج از چین امارات ،آرژانتین، پرو، مصر و اردن انجام می‌شود.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین وعده داده که هر کدام از واکسن‌های تولیدشده دارایی عمومی جهان خواهد بود و در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار خواهد گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام