۱۴ تصمیم برای کمک بلاعوض و وام به ۳۰ میلیون نفر + کسب و کار‌ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ، محمد نهاوندیان در مورد تصمیمات حمایتی دولت در زمینه اقتصادی گفت: بعضی از این تصمیمات قبلا در اسفندگذشته و فروردین برای دوره سه ماهه اعمال شده بود اما با توجه محدودیت‌های شدید باید ، فکری برای آثار و تبعات اقتصادی می شد .

وی افزود: دو مورد از این ۱۴ تصمیم مربوط به خانوارها، ۹ مورد برای کسب و کار‌ها و سه مورد هم برای کسب و کارهای شدیداً آسیب پذیر است. برای ۳۰ میلیون نفر از خانوارهای شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ، دو اقدام انجام خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: اول اینکه مانند ابتدای سال ، وام یک میلیونی  با اقساط ۳۰ ماه داده می شود. دوم اینکه از آذر تا پایان سال ، ماهانه به هر نفر ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می شود.

نهاوندیان تاکید کرد: همچنین ، وصول مالیات مستقیم تا بهمن ماه متوقف خواهد شد و برای صدور و تمدید پروانه کسب و کارهای اقتصادی اشخاص حقیقی نیاز به اخذ گواهی پرداخت مالیاتی نخواهد داشت. تسلیم اظهارنامه مالیات ارزش افزوده برای دوره سوم و چهارم سال ، یک ماه و جرائم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون تجمیع عوارض تا پایان سال تمدید می شود . مهلت قانونی برای اعتراض به اوراق مالیاتی که ابلاغ می‌شود به مدت یک ماه و نیم این اعتراض تمدید خواهد می‌شود.

وی گفت: در مورد مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد اشخاص حقوقی که در فاصله آذر و دی زمان آنها باشد تا پایان بهمن ماه تمدید می شود و برای ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده تا آخر بهمن ماه این مهلت تمدید می‌شود. همه مجوزهایی که هر دستگاهی لازم بود صادر کند اگر زمان آن تا اول بهمن ماه به پایان می رسد به طور اتوماتیک تا بهمن ماه تمدید می‌شود و نیازی به مراجعه به نهادها و دستگاه‌ها در این دو ماه نخواهند داشت.

وی افزود: مهلت این عوارض تا اول بهمن ماه تمدید شد. در کارگروه اقتصادی ستاد ملی مبارزه با کرونا ۱۴ رسته به عنوان رسته های آسیب دیده شدید شناسایی شد مانند واحدهای گردشگری که مقدار زیادی از کسب و کارهای آنها از دست رفته است. اقساط تسهیلات دریافتی آنها که مورد پرداخت آنها در آذر ماه است یک ماه تنفس خواهند داشت و به پایان دوره می‌رود تا مشمول هیچ جریمه تأخیر نشوند و اگر هم پرداخت دفعی داشتند آن هم یک ماه تمدید می‌شود.

نهاوندیان ادامه داد: اگر در فاصله آذر ماه که تعطیلات کسب و کار بوده مشکلات مالی طوری شد که از این واحدها کسی با چک برگشتی مواجه شود با مراجعه به بانک آثار مترتبه چک برگشتی که تنبیهاتی در سیستم بانکی است آن آثار انجام نمی شود اما لازم است به بانک مراجعه کنند و شرایط را اعلام کنند و همچنین در این واحدها قبض گازی که مهلت زمانی پرداخت آنها از اول آذر است تا پایان دی این مهلت به مدت دو ماه امهال خواهد شد و بعد می‌تواند پرداخت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام