بازار بزرگ تهران نیز در ۱۵ روز آینده تعطیل است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، قاسم نوده فراهانی با اشاره به اینکه در دو هفته آینده تنها ۳۰ درصد از اصناف اجازه فعالیت دارند، گفت: محدودیت‌های کرونایی شامل گروه شغلی یک نظیر نانوایی ها، سوپرمارکت ها، خواربارفروشی ها، تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی فروش‌ها (خانگی و خودرو)، فروشگاه‌های زنجیره ای، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌ها و چاپخانه‌ها نمی‌شود.

وی افزود: فعالیت گروه شغلی یک نباید هیچ تداخلی با گروه‌های دو، سه و چهار داشته باشد یعنی هر واحد صنفی طبق رسته شغلی در پروانه کسب باید کالا عرضه کند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم نمی‌توانند پوشاک یا ظروف به متقاضیان عرضه کند. همه واحدهای صنفی گروه یک نیز باید راس ساعت ۲۰ تعطیل شود چراکه محدودیت رفت و آمد در خیابان از ساعت ۲۱ به بعد ممنوع است و اصناف شامل این ممنوعیت می‌شوند.

نوده فراهانی با بیان اینکه همه بازرسان اتاق اصناف، بهداشت، سازمان حمایت، سازمان صنعت استان تهران و پلیس نظارت بر اماکن عمومی بر نحوه فعالیت اصناف نظارت دارند، ادامه داد: فعالان اصناف متخلف که دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنند، بار اول تذکر و بار دوم اخطار دریافت می‌کنند و در صورت تکرار، صنف آنها پلمب می‌شود. طبق دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، بازار بزرگ تهران نیز مانند دیگر صنوف تا دو هفته تعطیل است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام