آخرین پرونده شکایات انتخاباتی ترامپ در ایالت آریزونا هم رد شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از هیل، مارگارت ماهونی رسیدگی به پرونده شکایات انتخاباتی در ایالت آریزونا را که از سوی دو رأی‌دهنده تنظیم شده بود بی نتیجه دانست و رسیدگی به آن را رد کرد.

با اتمام شمارش آرای ایالت آریزونا، جو بایدن نامزد حزب دموکرات با اختلاف حدود ده هزار رأی توانست دونالد ترامپ را در این ایالت شکست دهد. ایالت آریزونا طبق قوانین ایالتی تا پایان ماه جاری میلادی (هفته آینده) نتیجه نهایی شمارش  آرا را اعلام کند.

بنابراین گزارش، در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که ۱۳ آبان برگزار شد، برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است. طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را بدست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را بدست می‌آورد.

تنها ایالتی که پس از گذشت دو هفته از انتخابات آمریکا تخلف در آن به اثبات رسیده، جورجیا است. بازشماری نزدیک به ۵ میلیون رأی در این ایالت نشان داد جو بایدن ۱۲۲۸۴ رأی بیشتر از ترامپ کسب کرده است. این در حالی است که نتایج شمارش اولیه آرا در جورجیا از اختلاف ۱۴۰۰۰ رأی به نفع جو بایدن حکایت داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام