طراحی و تولید گرید ۱۹Mn۶ ویژه ساخت بدنه بویلر در فولاد مبارکه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی‌رضا مولوی‌زاده با بیان اینکه مدیریت متالورژی و روش‌های تولید بنا به درخواست مشتریان، طراحی و تولید گرید 19Mn6 را طبق استاندارد مربوطه 17155 DIN در دستور کار قرار داده بود، گفت: این گرید عمدتاً در ساخت بویلرها و مخازن تحت‌فشار کاربرد دارد و از دسته فولادهای مقاوم به خزش است.

همچنین صادق رحیمی کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه گفت: این گرید فولادی نیاز به حداقل استحکام تسلیم ۳۵۵ مگا پاسکال و حداقل استحکام کششی ۵۱۰ مگا پاسکال در دمای محیط دارد. از ویژگی‌های خاص این گرید، الزام به برخورداری از حداقلی از استحکام تسلیم و کششی در دماهای بالاتر از ۲۰۰ و حداکثر ۵۵۰ درجه سانتی‌گراد است.

وی افزود: گرید 19Mn6 پیش از این از طریق واردات تأمین می‌شد. پس از تعیین آنالیز مناسب، سایر متغیرهای تولیدی همچون دماهای نورد و الگوی خنک‌کاری ورق برای دستیابی به خواص مکانیکی موردنظر استاندارد 17155 DIN نیز تعیین شد. این گرید با آنالیز و متغیرهای خاص طراحی و در ابعاد مورد درخواست مشتری (۱۰mm*۱۸۰۰) تولید شد. برای اولین مرتبه در فولاد مبارکه با هماهنگی آزمایشگاه محصول جهت انجام آزمایش کشش در دمای ۴۵۰ درجه، تجهیزات موردنیاز بر روی دستگاه کشش، نصب و آزمایش شد.

رحیمی ادامه داد: کلیه کلاف‌های تولیدشده برای اولین بار در فولاد مبارکه در دمای ۴۵۰ درجه سانتی‌گراد، طبق استانداردهای مربوطه تحت آزمایش کشش گرم قرار گرفته‌اند. محصول تولیدی پس از اخذ تاییدیه آزمایشگاه محصول در خط تولید مشتری نیز مورداستفاده قرار گرفته و در نهایت تأیید و رضایت مشتری دریافت‌کننده محصول را نیز در برداشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام