بسته جهش تولید و افزایش ارزش سهام صنعت بزرگ بورس منتظر مصوبه سران قوا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آرش محبی نژاد از تدوین مشوق های جهش تولید از سوی وزارت صنعت خبر داد و به خودروکار گفت: این طرح برای تصویب باید مجوز سران قوا را داشته باشد که در انتظار دریافت این مصوبه هستیم. بر اساس این بسته، قیمت گذاری خودرو اصلاح خواهد شد تا تولید نه تنها زیانی نداشته بلکه با حاشیه سود همراه و در بلند مدت باعث شود خودروسازان از زیاندهی خارج و به سوددهی برسند.

وی افزود: با رشد شرکت های خودروسازی و خروج از زیاندهی، ارزش سهام خودرویی ها و قطعه سازان نیز رشد می یابد. چون با عملیاتی شدن این بسته، افزایش تولید محقق و قیمت کارخانه ای محصولات اصلاح می شود. بنابراین با افزایش عرضه و کاهش تقاضای کاذب بازار ، قیمت ها منطقی و احتکار کنندگان حاضر به عرضه می شوند. با این جریان دوباره قیمت بازار کاهش می یابد و در نهایت قیمت کارخانه و بازار به هم نزدیک می شوند.

محبی نژاد با تاکید بر اینکه کاهش نرخ ارز بر روی ارزش سهام خودروسازان و قطعه سازان بورسی و قیمت خودرو اثر مثبتی می گذارد، ادامه داد: هراندازه نرخ ارز کاهش یابد قیمت سهم هایی که فروش ریالی دارند و خرید آنها بصورت مستقیم و غیرمستقیم به دلار وابسته است، افزایش می یابد. چون هزینه مواد اولیه و هزینه مرتبط با کاهش قیمت ارز افت پیدا می کند اما در مقابل فروش ریالی بالایی داشته و حاشیه سود بالایی خواهند داشت . بنابراین ارزش سهام خودرو سازان بیشتر می شود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام