وصول مالیات همه مشاغل تا بهمن متوقف شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، عملیات اجرایی وصول مالیات مستقیم همه کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تا بهمن‌ سال جاری متوقف می شود و الزامی به اخذ گواهی پرداخت مالیاتی برای صدور یا تجدید پروانه‌های کسب‌و کار واحدهای اقتصادی اشخاص حقیقی نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، ضمن تمدید بسیاری از معافیت‌ها و بخشودگی‌های مالیاتی برای همه مشاغل، مقرر شد تا پایان سال همه کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا از حمایت‌های بیشتر اقتصادی برخوردار شوند. به طوری که همزمان با آغاز دوره تشدید محدودیت‌های کرونایی، حمایت‌های بانکی جدیدی از سوی دولت دریافت خواهندکرد.

در این میان، مراکز و واحدهای گردشگری برای پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی، تنفس یک ماهه خواهند داشت و قسط آذر آنها به پایان دوره منتقل می شود.

از دیگر مصوبات ستاد، حمایت از خانوارهای فاقد درآمد ثابت بود تا از این طریق ۱۱ میلیون خانوار از کمکهای معیشتی دولت بهره مند شوند. بر این اساس پرداخت تسهیلات قرض ­الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد و بازپرداخت اقساط ۳۰ ماهه از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار و پرداخت کمک بلاعوض ۱۰۰ هزار تومانی از آذر تا پایان سال جاری به تصویب رسید.

تمدید مجوز مشاغل و کسب و کارها در دوران تشدید محدودیت ها و امهال پرداخت عوارض کسب و پیشه شهرداری تا پایان بهمن ۹۹ از دیگر مصوبات  ستاد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام