عوامل بهبود وضعیت بورس نسبت به گذشته و پیش بینی آینده + توصیه به خرید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عرفان هودی درباره علت بازگشت دیروز شاخص بورس به روند صعودی و بهبود معاملات روزانه که با آمار جالبی همراه شد به ایرنا گفت : برخی کارشناسان نگران بازگشایی نمادهایی مانند شستا بودند اما با بازگشت این هلدینگ ، اتفاق منفی رخ نداد و معاملات مثبت شد.

وی ادامه‌داد: رکود بازارهای موازی ، کاهش قیمت اکثر سهام و رد شایعاتی مانند افزایش نرخ سود بانکی از جمله بازگشت روند صعودی معاملات بورس بود اما سهامداران باید بدانند روند مثبت شاخص مانند چند ماه نخست سال نخواهد بود و ممکن است تا پایان سال با سیر صعودی آرام و روزانه ۱.۵ درصد رشد کند و به ازای هر دو روز مثبت در مسیر منفی قرار گیرد و با اصلاح ١٠ درصدی هم همراه شود.

این کارشناس افزود: با این حال بهترین زمان خرید برای علاقمندان به سرمایه گذاری فراهم شده است.

هودی با اعلام اینکه جلب دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران به بورس کمی دشوار به نظر می‌رسد، خاطر نشان کرد: مردم اصلاح اخیر بورس را به ریزش سال ٩٢ تشبیه کرده بودند که نشان‌دهنده حافظه قوی سهامداران است. ولی از راه‌های جلب دوباره اعتماد مردم به بازار این است که دولت اجازه دهد معاملات بر اساس عرضه و تقاضا شکل گیرد و به عهده فعالان باشد اما رفتار حقوقی ها کنترل و محدودیت هایی در فروش سهام این گروه ایجاد شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام