شرکت در شرف تاسیس آماده پذیره‌نویسی ۴۰۰ میلیون سهم شد/ شرایط خرید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه بررسی وضعیت شرکت در شرف تاسیس ریل گردش ایرانیان جهت پذیره‌نویسی 400 میلیون سهم که از سه‌شنبه 4 آذر ماه به مدت 30 روز در بازار سوم فرابورس انجام می شود، قبل از ظهر امروز بصورت آنلاین با حضور امیر ایزدی معاون مالی و اقتصادی هلدینگ فدک برگزار شد.

ایزدی هدف از پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار این شرکت را تامین مالی برای توسعه خدمات پنج ستاره فدک در شمال و غرب ایران عنوان کرد و گفت: مجموعه فدک با راه‌اندازی خطوط ریلی در شمال و غرب به دنبال این است که هموطنان شمالی و زائران عراقی از خدمات پنج‌ ستاره برای زیارت بارگاه امام رضا استفاده کنند.

وی افزود: شرکت ریل پرداز نوآفرین به عنوان مالک برند پنج ستاره فدک طی بیش از 5 سال فعالیت به فناوری بنگاه‌داری در حوزه گردشگری دست یافته و در نظر دارد این مزیت را از طریق شرکت ریل گردش ایرانیان به مناطق بیشتری توسعه دهد. پس از اتمام پذیره‌نویسی، ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها در دستور کار قرار می‌گیرد که پیش‌بینی می‌شود طی یک تا دوماه انجام شود. عملیات طراحی، ساخت واگن‌ها و عملیات بازسازی بلافاصله بعد از دسترسی به منابع پذیره‌نویسی کلید می‌خورد و انتظار می رود با گذشت کمتر از یک سال شاهد بازگشایی نماد "حگردش" در فرابورس باشیم.

این مقام مسئول درخصوص پروژه‌ها به راه‌اندازی خط رشت و کرمانشاه به مشهد با اهداف زیارتی و گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: رفت‌ و آمد زوار به خصوص زائران عراقی به حرم امام رضا، رقم قابل توجهی در سال است و طبق آمار سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر از عراق برای زیارت وارد شده‌اند که حاکی از ظرفیت خوبی برای ارائه خدمات در این حوزه از طریق غرب و کرمانشاه است.

ایزدی اهداف میان‌مدت این مجموعه را دسترسی به درآمدهای ارزی دانست و عنوان کرد: زوار عراقی معمولا از دلار برای مخارج استفاده می‌کنند در حالی که خدمات‌ را به ریال ارائه می‌کنیم و این موضوع به افزایش درآمدهای ارزی در داخل منجر می‌شود. پس از بررسی نهایی، راه‌اندازی یکی از خطوط کرمانشاه یا رشت به مشهد با ظرفیت 10 واگن در اولویت قرار می‌گیرد. این دو خط از بخش‌های جدید بازار ریلی هستند و دسترسی سریع به این بازار از طریق شرکت ریل گردش ایرانیان انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: دانش فنی مجموعه فدک در طراحی قطارهای پنج ستاره، ساخت مبلمان قطار، ارائه سرویس‌های باکیفیت از طریق رستوران‌های فدک و ... به ارتقای رضایت مسافران منجر شده و این امکانات در اختیار شرکت ریل گردش نیز قرار دارد که مسیر توسعه آن را هموار می‌کند.

بنابراین گزارش، اشخاص حقیقی در این پذیره نویسی می‌توانند تا سقف 5 میلیون سهم و اشخاص حقوقی تا سقف 10 میلیون سهم از سهام "حگردش" را ثبت سفارش کنند. حداقل سهام قابل خریداری نیز یک سهم در نظر گرفته شده است. همچنین مدیر عرضه کارگزاری امین آوید و متعهد پذیره‌نویسی تامین سرمایه تمدن است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام