کاهش مصرف نفت و ورشکستگی اکثر پالایشگاه ها + پیش بینی ۵ سال آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از اسپوتنیک، آژانس بین‌المللی انرژی با پیش‌بینی کاهش مصرف روزانه 8.8 میلیون بشکه ایی نفت در سال جاری  اعلام کرد: پالایشگاه‌ها در بسیاری از نقاط جهان اقداماتی را در راستای کاهش دریافت نفت انجام داده‌اند و بسیاری از پالایشگاه‌ها حتی به مرز ورشکستگی رسیده‌اند.

براساس این گزارش، آمریکا که تا پیش از این و از اواسط قرن 19 میلادی از نظر ظرفیت پالایش نفت نخستین کشور جهان به شمار می‌رفت با خطر سبقت چینی‌ها روبرو شده است. به طوریکه چین از سال 2000 تاکنون ظرفیت پالایش نفت را سه برابر کرده و در حالی هم‌اکنون روزانه به 17.5 میلیون بشکه رسیده که انتظار می‌رود تا سال 2025 به 20 میلیون بشکه در روز معادل یک میلیارد تن در سال برسد.

در این رابطه یکی از مسئولان مؤسسه گلوبال انرژی گفت: طی چند سال آینده ، ظرفیت پالایش نفت چین یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به احتمال زیاد سال آینده و یا 2 سال دیگر جایگاه این کشور با بیشترین پالایش نفت را از آمریکا خواهد گرفت.

این در حالی است که در سال جاری 1.7 میلیون بشکه از ظرفیت پالایش نفت جهان کاسته شده که نیمی از آن در آمریکا اتفاق افتاده و پیش‌بینی می‌شود این روند افزایش یابد.

از دیگر دلایل کاهش تقاضای حامل‌های انرژی ، حرکت کشورها به سوی انرژی‌های پاک است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام