حقوقی های وابسته به دولت و بانک ها از آینده بورس مطلع بودند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان ارکانی درباره سرنوشت منابع حاصل از خرید سهام توسط مردم به تسنیم گفت: طی هفت ماه نخست سال جاری با دعوت رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، 32 هزار میلیارد تومان فروش سهام یعنی 28 هزار میلیارد تومان مازاد درآمد مصوب دولت و شرکتهای دولتی محقق شد.

وی افزود: وقتی بازار سرمایه با استقبال مردم و عرضه سهام شرکت های سودآور دولتی مواجه شود، حتی بیشتر از پیش‌بینی‌ها جلو می‌رود اما وقتی دولت، شرکت های وابسته به آن و بانک ها T ناگهان دست به فروش سهام زدند و از بازار خارج شدند و بورس با سقوط وحشتناکی روبرو شد و سرمایه مردم عادی در بورس به تاراج رفت.

این نماینده مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد سهامداران حقوقی وابسته به دولت و بانک ها ، دارای رانت اطلاعاتی از سرنوشت آینده بورس بودند که به صورت هماهنگ و ناگهانی با فروش سهام در اوج قیمت حبابی از بازار سرمایه بیرون رفتند و در واقع جیب سهامداران حقیقی یعنی مردم را در بورس خالی کردند!

وی افزود: این 28 هزار میلیارد تومان مازاد درآمد دولت از فروش سهام، پولی بود که از زندگی و جیب مردم به جیب دولت رفته است!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام