۳ شرکت آماده عرضه اولیه هستند / شرط حضور "چخزر" در هفته آینده + معرفی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، افسانه اروجی درخصوص آخرین وضعیت عرضه اولیه شرکت ها در فرابورس که به دلیل شرایط بازار از اول مهر به این سو متوقف شده ( آخرین مورد مربوط به سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات در اول مهر ) به بورس پرس گفت : درحالی فرایند بررسی ها و پذیرش شرکت های جدید ادامه دارد که از میان شرکت های آماده تر، سه شرکت صنایع چوب خزر کاسپین ، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن و سپیدار سیستم ، زمینه  کشف قیمت را دارند.

وی ادامه داد: در این میان اگر مدیران "چخزر" اقدام به ارایه گزارش ارزشگذاری کنند ، هفته آینده با 17.5 درصد سهام ، آماده واگذاری سهام به عموم و صندوق ها خواهد بود و 10 درصد دیگر ظرف مدت 6 ماه پس از عرضه اولیه واگذار خواهد شد.

به گزارش بورس پرس، صنایع چوب خزر کاسپین درحالی پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از 16 مهر در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد که 99.9 درصد سهام این شرکت با 211 نفر نیروی انسانی به گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین تعلق دارد که از زیرمجموعه های هلدینگ تاپیکو و از شرکت های اقماری شستا بشمار می رود .

سرمایه شرکت در بدو تاسیس بالغ بر 100 میلیون تومان بوده که طی 5 مرحله به 20 میلیارد تومان رسیده و از زمان تاسیس در دی 69 تا سال 79 فعالیت عمده ایی نداشته و از این سال تکمیل کارخانه در ارتباط با اجرای طرح MDF شروع و به موجب پروانه بهره برداری صادره از 21 تیر 85 توسط وزارت صنایع و معادن، بهره برداری از کارخانه با ظرفیت 33500 مترمکعب در سال از مهر 83 آغاز شده است.

سود هر سهم "چخزر" در سال مالی منتهی به اسفند سال گذشته و با سرمایه 20 میلیارد تومانی 1742 ریال و در نیمه اول سال جاری 892 ریال اعلام شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام