پیگیری دو صنعت مهم بورس و نظارت بر افزایش سرمایه ازصرف سهام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدباقر قالیباف در جلسه امروز مجلس با اشاره به نشست روز گذشته شورای اقتصادی سران سه قوه گفت: به توصیه رهبر معظم برای برداشتن بار مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها باید راهکارهای متفاوت داشته باشیم. نشستن و دست روی دست گذاشتن تا زمان لغو خوش‌بینانه تحریم‌ها راهکار کارگشا نیست.

وی افزود: راهکار اصلی خنثی‌سازی تحریم‌ها در گرو همت ، تلاش و شجاعت است. اصلاح ساختار بودجه محور اول بسته اقتصاد مردمی مجلس است و همکاران ماه‌ها با نمایندگان سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هستند تا بودجه سال آینده با رعایت تمام اصول و تغییرات لازم ارسال شود تا بار فشار کسری بودجه کاهش پیدا کند.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح ساماندهی بازار خودرو و زنجیره فولاد نیز توسط نمایندگان در حال پیگیری است. تصویب قانون افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل صرف سهام بدون حق تقدم از دیگر اقدامات مهم مجلس بود که بر اجرای درست آن نظارت خواهد شد.

قالیباف گفت: در خصوص حمایت از اقشار ضعیف،طبق مصوبه طرح تامین کالاهای اساسی،دولت باید تا پایان سال به 60 میلیون نفر از مشمولان،ماهانه 120 هزار تومان به سه دهک اول و  60 هزار تومان به سایر دهک ها یارانه پرداخت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام