اقدامات دو ساله سایپا در رونق تولید / برنامه بومی سازی و هدف سال جاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد سلیمانی با بیان اینکه در دو سال گذشته گروه سایپا با تکیه بر ظرفیت‌های موجود داخل و شناسایی توان شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان ضمن ارتقاء کیفیت و معرفی محصولات جدید، رونق تولید را رقم زده، گفت: با تکیه بر توان موجود و بی‌نیاز از شرکای بدعهد خارجی، محصولات جدیدی را برپایه مگاپلت فرم ملی سایپا (SP100) به بازار عرضه کردیم.

وی افزود: گام مهم دیگر توقف تولید پراید و حذف این محصول پرتیراژ از سبد محصولات سایپا بود که با توجه به ظرفیت ۵۰ درصدی از کل ظرفیت تولید، یک خلأ بسیار بزرگ محسوب می‌شد اما توانستیم با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری قطعه‌سازان این خلأ جدی را پر کرده و در سال جهش تولید به ارتقاء کیفیت هم توجه داشته باشیم.

سلیمانی با بیان اینکه راهبرد سایپا توسعه همکاری با صنایع دفاعی و شرکت‌‌های دانش‌بنیان در حوزه داخلی‌سازی قطعات است، ادامه داد: بیش ‌از ۸۰ قطعه از محصولات را با همکاری وزارت دفاع، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش در دست ساخت و بومی‌سازی داریم. جهش تولید با ادامه استفاده از ظرفیت‌های موجود و همگام با جهش فناوری هدف سال جاری سایپا است. برنامه‌های جدیدی در زمینه ساخت قطعات بسیار پیشرفته خودرویی با توان داخلی را به‌اجرا درآورده‌ایم که جزییات آن‌ را در آینده اعلام خواهیم کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام