امید روحانی به بایدن و لغو تحریم ها / پیگیر دو دستور ویژه به وزرای صنعت و نفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به اینکه سیاست ایران، تعهد در برابر تعهد، اقدام برابر اقدام و... است، گفت: امیدواریم دولت بعدی آمریکا در اولین گام، سیاسیت‌های ترامپ علیه ایران را محکوم و آنها را جبران کند. در این صورت، ایران و آمریکا می‌توانند به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ بازگردند و این بسیاری از مسائل و مشکلات را حل می کند و مسیر و شرایط را کاملا تغییر خواهد داد.

وی افزود: در تاریخ ایران دو دفاع مقدس داشتیم. ۸سال برابر صدامیان و سه سال جنگ اقتصادی با ترامپیان که در هر دو مورد تقریبا تنها بودیم و یاوری نداشتیم. مردم، کارگران و ... بودند که یاری کردند!  کاخ سفید بود که اجازه نداد، صندوق بین‌المللی پول ۵ میلیارد دلار برای مبارزه با کرونا به ایران پرداخت کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای مقابله با کرونا راهی به‌ جز رعایت کردن دستورات بهداشتی نداریم،گفت: به همه وزرا دستور دادیم که از شنبه هفته آینده حضور کارمندان غیرضروری از یک‌سوم کمتر شود.شاید در آینده به دارو و واکسن هم برسیم. در ستاد کرونا ۱۴ تصمیم عملیاتی اتخاذ شد که به‌زودی اجرایی می‌شود.

روحانی افزود: رهبر معظم انقلاب در جلسه روز گذشته ستاد اقتصادی دولت در خصوص حل کسری بودجه، جهش تولید، مسائل مربوط به نظام بانکی و حمایت از اقشار کم درآمد جامعه دستورات مهمی دادند که به‌زودی اجرایی خواهد شد. مقام رهبری دو دستور ویژه به وزرای صنعت و نفت برای جهش تولید دادند که قرار شد برنامه‌ها را بزودی ارائه دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام