متولدین ۱۵ روز اول آذر شناسنامه ۹۹.۹.۹ می‌گیرند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیف الله ابوترابی در پی افزایش تب تولد نوزادان در روز تاریخی ۹۹.۹.۹ و اقدام غیر منطقی برخی خانواده ها ، گفت: سازمان ثبت احوال محدودیتی برای ثبت این وقایع ندارد، لذا اگر فردی در تاریخ پنجم و یا ششم آذر به دنیا بیاید می‌تواند به سازمان ثبت احوال مراجعه و در 9 آذر ماه با تاریخ صدور ۹۹.۹.۹ شناسنامه دریافت کند.

وی افزود: خواهش این است که همانطور که معاونت درمان وزارت بهداشت تاکید می‌کند، سلامت فرزندان مهمتر از تولد رند ۹۹.۹.۹ است چرا که ممکن است این کار موجب آسیب دیدگی نوزاد شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همانند سال های گذشته که بحث تاریخ‌های رند ۹۸.۸.۸، ۹۷.۷.۷و ۹۶.۶.۶ مطرح بوده، بررسی‌های که داشتیم تفاوت خیلی زیادی میان آمارهای روز ماقبل و مابعد مشاهده نخواهد شد، لذا از همه هموطنان تقاضا می‌کنیم که به سلامت فرزندان بیندیشدند.

ابوترابی تاکید کرد: شاید فردی تمایل داشته باشد تاریخ صدور شناسنامه فرزند ۹۹.۹.۹ باشد.بنابراین ثبت احوال محدودیتی برای ثبت ولادت با تاریخ ۹۹.۹.۹ با گواهی اخذ شده از بیمارستان ندارد. اما والدین توجه داشته باشند اگر فرزندان آنها دوم یا سوم آذر ماه و یا تا 15 روز اول ماه متولد شود طبق قانون در این ۱۵ روز که به وی اجازه داده شده تا برای صدور شناسنامه اقدام کنند می توانند برای صدور شناسنامه فرزند در تاریخ ۹۹.۹.۹ اقدام کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام