آغاز بارش برف و باران از فردا در اغلب شهرها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی به فارس گفت : از اواخر وقت امشب، سامانه بارش فعالی از سمت مرزهای غربی وارد می‌شود و فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، استان مرکزی، البرز، قزوین، قم و تهران موجب بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی می شود.

وی افزود: فردا بارش ها در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی عمدتا به ‌صورت برف است و شدت بارش‌ها در شمال غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر و استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی خواهد بود.همچنین در غرب، جنوب غرب و در استان های جنوبی شاهد رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

این کارشناس ادامه داد: روز جمعه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب تا اندازه‌ای کاهش می‌یابد اما همچنان در اغلب مناطق غیر از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب کرمان با شدت بیشتر در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، ادامه خواهد داشت.

ضیائیان گفت: شنبه آینده بارش ها در مناطق غرب و جنوب غرب، مرکزی و استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی، شمال فارس، شمال خلیج فارس،بوشهر و یزد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه علاوه بر این مناطق در استان‌های ساحلی خزر و شمال غرب نیز بارش باران خواهیم داشت .شدت بارش ها طی روزهای شنبه و یکشنبه در استان های لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: طی دو روز آینده دریای خزر و از فردا تا یکشنبه هفته آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج خواهد بود.فردا بندرعباس با دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرم ترین و تبریز با سه درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.حداقل و حداکثر دمای تهران نیز ۹ و ۴ درجه پیش بینی شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام