توضیح مدیرعامل "نوری" درباره وضعیت صادراتی، بهره برداری زیرمجموعه و ...

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تقی صانعی در نشست خبری آنلاین در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش سودآوری در سال جاری گفت: پتروشیمی نوری در ۸ ماهه ۱۰۸ درصد ظرفیت اسمی یعنی ۸ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی و ۱۵ درصد بالاتر از ظرفیت برنامه ای تولید داشته و این روند همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: میزان فروش در آبان ماه کاهش داشته اما تولید همچنان بالا است و در دیگر ماه های سال میزان فروش در شرایط مطلوبی بوده به طوری که فروش بیش از تولید بوده اما سعی داریم تا پایان سال این میزان تولید و فروش را به یک تناسب معمول برسانیم.

زمان بهره برداری پتروشیمی هنگام

این مقام مسئول درباره زمان بهره برداری از پتروشیمی هنگام توضیح داد: بهره برداری از طرح تولید آمونیاک در سال ۱۴۰۰ با ظرفیت ۷۲۶ هزار تن و تولید اوره نیز در سال ۱۴۰۱ با ظرفیت یک میلیون و ۵۵ هزار تن تحقق خواهد یافت. تولید اوره حاشیه سود بسیار بالایی خواهد داشت زیرا پتروشیمی هنگام در شرایط بسیار مناسبی به لحاظ نزدیکی به دریا و صادراتی می تواند سود بسیار خوبی برای "نوری" داشته باشد.

برنامه های حمایت از سهام

صانعی درباره وضعیت پتروشیمی نوری در شرایط اصلاح بورس عنوان کرد: با وجودی که شاخص بورس در زمان اصلاحی از کانال دو میلیونی به ۱.۲ میلیونی رسید اما سهم "نوری" اصلاح قابل توجهی نداشت زیرا این شرکت و دیگر پتروشیمی ها دارای سهام بنیادی هستند و کمتر در شرایط نوسان قرار می گیرند. این شرکت ها سودآوری ناشی از تداوم تولید دارند و روند و افزایش تولید و پیش بینی حاشیه سود می تواند آنها را در شرایط مطلوبی نگه دارد.

وضعیت صادراتی

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد محصولات صادراتی است، افزود: در سال ۹۹ نزدیک به ۵۵ درصد محصولات صادر شد البته صادرات محصولات پس از اشباع بازار داخلی صورت گرفت.

برنامه توسعه ای

مدیرعامل پتروشیمی نوری درباره برنامه توسعه ای پس انجام پروژه های برش سنگین و زیرو فلرینگ گفت: انجام پروژه ای در واحد پژوهش و فناوری در دستور کار است که اگر تحقیقات و نتیجه کار مثبت بود سر فرصت آن را اعلام خواهیم کرد.

دلایل کاهش هزینه های فروش

صانعی درخصوص دلیل کاهش هزینه های فروش تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش هزینه ها بر مبنای افزایش صادرات در سال ۹۹ بود زیرا هزینه لجستیک و حمل محصولات صادراتی کاهش یافته بود و این هم به دلیل برنامه ریزی شرکت تجارت صنعت از زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است که توانست این موضوع را مدیریت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام