توضیح مدیران فولادمبارکه و پنج زیرمجموعه از ثبت رکوردهای جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، فولاد سنگان، فولاد امبرکبیر کاشان، فولاد سنگ مبارکه و فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید به رکوردهای درخور توجهی دست یافتند.

شکستن رکورد تولید ماهانه تختال و تولید فولاد با دوره گاززدایی تحت خلأ

غلامرضا سلیمی مدیر ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم گفت: در آبان‌ ماه بیش از 625 هزار تن تختال با کمترین میزان ضایعات تولید شد. تولید تختال در این ناحیه در مهر ماه نیز از 617 هزار تن فراتر رفته بود و به این ترتیب رکورد تولید در دو ماه متوالی جابجا شد. بیشترین میزان تولید در ماه‌های سی‌روزه نیمۀ دوم سال مربوط به آذر سال 96 و به میزان 581 هزار تن بوده که 7.6 درصد رشد داشته است. این آمار در ادامۀ موفقیت ماه‌های قبل و ثبت رکورد 639 هزار تن تختال در شهریور ماه (طی 31 روز) حاصل شده است.

وی تأکید کرد: افزایش چشمگیر تولید که ورای ظرفیت اسمی این ناحیه است یک جهش در تولید محسوب می‌شود که با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شیوع بیماری کووید 19 بدست آمده و از  ارزش زیادی برخوردار است. در آبان‌ماه رکورد تولید فولاد با دوره گاززدایی تحت خلأ در واحد RH با تولید 78.8 هزار تن تختال شکسته شد که با توجه به اهمیت محصولات تولیدی در این واحد که عموما در صنایع نفت و گاز و خودروسازی استفاده می‌شود، بسیار درخور توجه است.

ثبت رکورد های جدید در فولاد هرمزگان

اصغر مدنی معاون بهره‌برداری فولاد هرمزگان گفت: دستیابی فولاد هرمزگان به رکورد تولید آن هم به فاصلۀ کمتر از دو ماه از رکورد قبلی، نشان از عزمی راسخ در ثبت موفقیتی دیگر همزمان با سال جهش تولید است. در آبان‌ماه با تولید 138.2 هزار تن تختال پس از گذشت تنها دو ماه از ثبت رکورد قبلی به میزان 137.3 هزار تن در شهریور رکورد جدیدی ثبت شد.

وی افزود: در آبان 8 رکورد جدید شامل تولید ماهانه و روزانۀ تولید تختال، تعداد ذوب تخلیه‌شده، تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده و دو رکورد تعداد ذوب تخلیه‌شده در کوره‌های شماره 1 و 2 به ثبت رسید. رکورد تولید روزانه تختال به میزان 6.3 هزار تن در حالی بدست آمد که رکورد قبلی به میزان 6.02 هزارتن بود. همچنین رکورد روزانۀ تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده به میزان ۵۱ ذوب و رکورد قبلی به تعداد ۵۰ ذوب را پشت سر گذاشت.

این مقام مسئول ادامه داد: رکورد تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده ماهانه نیز به میزان 1.17 هزار ذوب حاصل شده که رکورد قبلی به تعداد 1.15 هزار ذوب در فروردین‌ سال ۹۷ بدست آمده بود. این رکوردها در حالی ثبت شده که نام فولاد هرمزگان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته و با همه‌گیری ویروس کرونا در موج سوم، محدودیت‌ها در سطح شرکت همچنان ادامه دارد.

مدنی یکی از دلایل عمده و مهمی را که سبب ثبت این رکورد شد، متوسط زمان قوس الکتریکی به ازای هر ذوب در کوره‌ها دانست که با اجرای پروژۀ بهبود این زمان به میزان قابل‌توجهی نسبت‌به هدف تعیین‌شده کاهش داشته است. آماده‌به‌کاری و تزریق مداوم گرافیت، یکنواختی آنالیز شیمیایی آهن اسفنجی و افزایش متالیزاسیون و کربن اضافی آن، رعایت استانداردهای مواد مصرفی از جمله آهک و دولومیت، بازنگری و اجرای دستورالعمل‌های کاری و بهره‌برداری دلایل مهم دیگر تحقق این رکورد است. میزان تولید اسلب از ابتدای سال تاکنون 957.7 هزارتن بوده نمودار تولید همچون سال‌های گذشته صعودی است و رکورد تولید سالانه محقق می شود.

ثبت رکورد تولید ماهانۀ گندله در فولاد سنگان

علی امرایی گفت: شرکت فولاد سنگان در سال جهش تولید 400.6 هزارتن گندله در آبان ماه تولید و رکورد تولید ماهانۀ گندله شکسته شد. تولید گندلۀ در هشت‌ماهه 2.05 میلیون تن بوده که در مقابل 1.6 میلیون تن برنامه، رشد 124 درصدی داشته است. با احتساب تولید هشت‌ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 143 درصدی تولید گندله هستیم. تولید این شرکت از ابتدای راه‌اندازی تاکنون حدود 8.5 میلیون تن گندله بوده است.

ثبت رکورد ماهانه تولید محصول در واحد احیا مستقیم فولاد سفیددشت

شرکت فولاد سفیددشت در هشتمین ماه سال با تولید 75.1 هزار تن آهن اسفنجی، رکورد جدیدی در تولید ماهانۀ این محصول در واحد احیا مستقیم به ثبت رساند.

ایمان سلیمانی مدیر عملیات فولاد سفیددشت گفت: با تولید این میزان محصول در آبان‌ ماه علاوه بر ثبت رکورد تولید ماهانه، هدف‌گذاری تولید هشت‌ماهه نیز بطور کامل محقق شد. با تولید 545.2 هزارتن محصول تا پایان آبان‌، تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 12.2 درصدی داشته و امید می رود تا پایان سال تولید ۸۰۰ هزار تن تحقق یابد.

ثبت رکورد جدید در واحد آهک‌سازی شرکت فولاد سنگ

با تولید ماهانۀ 21.3 هزار تن آهک کلسینۀ باکیفیت در کوره‌های تک‌شافت چیساکی، رکورد جدیدی در آبان‌ سال جاری به ثبت رسید.

بهبود رکورد تولید ماهانه در خط اسیدشویی فولاد امیر کبیر کاشان

شرکت فولاد امیر کبیر کاشان در مسیر تعالی روزافزون در سال جاری موفقیت‌های مجموعه بهره‌برداری را تکرار کرده و شاهد بهبودی دیگر و رکورد جدیدی در تولید بوده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام