آخرین وضعیت سه زیرمجموعه‌ آماده "فارس" برای عرضه اولیه در بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  جعفر ربیعی با اشاره به آمادگی سه پتروشیمی بوعلی، اروند و بندر امام برای ورود به بورس به دنیای اقتصاد گفت: قیمت‌گذاری "بوعلی" انجام و در بورس پذیرش و درج نماد شده و اکنون منتظر اطلاعیه عرضه از سوی بورس هستیم که تا دو هفته آینده محقق خواهد شد.

وی افزود: در مرحله اول ۱۲ درصد از سهام "بوعلی" به عموم و ۳ درصد دیگر هم به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تعلق می‌گیرد. در صورت شرایط مناسب بازار ۳ درصد دیگر هم ظرف دو ماه بعد از عرضه اولیه واگذار خواهیم کرد. "بوعلی" از شرکت‌های بزرگ پتروشیمی و حدود یک‌چهارم پتروشیمی نوری است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پتروشیمی اروند پذیرش شده و به احتمال زیاد طی همین هفته قیمت عرضه آن در هلدینگ تصویب می‌شود، ادامه داد: به‌ فاصله دو تا سه‌هفته بعد از پتروشیمی بوعلی ۱۲ درصد از سهام اروند نیز عرضه خواهد شد که غول پی‌وی‌سی ایران و منطقه است.

ربیعی با اشاره به اینکه پروژه بندر امام به دلیل بزرگی نیاز به زمان بیشتری داشت، عنوان کرد: به احتمال زیاد حل مسائل متعدد این شرکت برای ورود به بورس تا پایان سال به طول می انجامد و به همین دلیل ممکن است عرضه آن در فروردین و اردیبهشت سال بعد صورت بگیرد.

وی درباره واحد شیرین‌سازی نفتا و بازسازی واحد پارازایلین بوعلی گفت: واحد شیرین‌سازی نفتا تاکنون ۹۷ درصد پیشرفت داشته و شاید زودتر از ورود بوعلی در بورس به بهره‌برداری برسد. زمان پروژه بازسازی قسمت آسیب‌دیده بوعلی ۲.۵ سال برآورد شده که یک‌سال آن تاکنون طی شده است. بنابراین ۱.۵ سال دیگر دوباره شاهد تولید پارازایلین در پتروشیمی بوعلی هستیم که در آن صورت سهام این شرکت ارزش افزوده دوباره‌ای در بورس شاهد خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام