شمارش معکوس راه اندازی و افتتاح دو زیرمجموعه "پترول" + نحوه بازارگردانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رسول اشرف زاده با اشاره به اینکه آخرین مراحل راه‌اندازی پتروشیمی ایلام در دست اقدام است به دنیای اقتصاد گفت: شمارش معکوس برای بهره‌برداری از این طرح شروع شده است. طرح سولفات پتاسیم ۴۰ هزار تنی پتروشیمی ارومیه نیز به بهره‌برداری رسیده و منتظر افتتاح هستیم.

وی از پیشرفت ۵۰ درصدی پتروشیمی صدف خبر داد و افزود: تجهیزات این پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰ نصب و در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ افتتاح آن خواهد شد. دو طرح لردگان و ایلام سال‌ها متوقف بودند و اکنون در مدار تولید و سوددهی قرار گرفته‌اند. با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری روی این طرح‌ها تمام شده از این پس شاهد رشد ارزش این شرکت‌ها و تاثیرگذاری آنها در "پترول" خواهیم بود.

این مقام مسئول درباره بازارگردانی سهام شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس از جمله پترول و لردگان توضیح داد: بازارگردان براساس تعهدی که به سازمان بورس داده کار را به نحو مطلوب انجام می‌دهد اما این به آن معنی نیست که هرگاه قیمت سهام افت کرد آن را جمع‌آوری کند بلکه وظیفه بازارگردان متعادل کردن روند سهام است.

اشرف زاده با اشاره به اینکه ارزش سهام برخی زیرمجموعه های "فارس" پایین‌تر از ارزش واقعی است، عنوان کرد: در بلندمدت شاهد افزایش واقعی قیمت سهام این شرکت‌ها خواهیم بود. سودآوری لردگان پس از افتتاح رسمی برای ۵ سال آینده ترسیم شده و سهام این شرکت از جمله سهام بنیادی محسوب می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام