صدور چک در وجه حامل از ۲۲ آذر ممنوع شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آمنه نادعلی زاده در برنامه "صبح به‌خیر ایران" درباره اصلاحیه قانون جدید چک،گفت: از 22 آذر سال جاری، صدور چک در وجه حامل ممنوع است و صادرکننده چک ملزم به ثبت اطلاعات در سامانه صیاد و دریافت‌کننده هم موظف به اخذ استعلام و تطبیق اطلاعات چک با اطلاعات درج شده در این سامانه خواهد بود.

وی افزود: ضوابطی برای دارندگان چک‌های برگشتی وضع شده اعم از اینکه این افراد نمی‌توانند به راحتی افتتاح حساب کنند و دست چک،تسهیلات و ضمانت‌نامه دریافت کنند.

این معاون ادامه داد: برای ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد، دارنده دسته چک باید به بانک مربوطه مراجعه کند و بانک راه‌های دسترسی به سامانه صیاد را از طریق سامانه‌های نوین مانند بانکداری الکترونیک یا اپلیکیشن‌های پرداخت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.برخی اپلیکیشن‌ها گزینه‌ای با عنوان ثبت چک صیادی و مدیریت چک دارند. پس از رونمایی رسمی،دارندگان چک در جریان فرایند ثبت آن قرار می‌گیرند.

نادعلی گفت: صادرکننده و دریافت کننده چک باید در سامانه صیاد اطلاعات را ثبت کنند. اگر چک برگشت بخورد دیگر به دارنده چک اجازه ثبت اطلاعات در این سامانه داده نمی‌شود و وقتی این امکان برای وی وجود نداشته باشد، دیگر نمی‌تواند چک جدیدی صادر کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام