چکش کاری قانون بازارسرمایه شروع شد / برخورد با اخلالگران در فضای مجازی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی طغیانی با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس به خانه ملت گفت: گزارش نظارتی مشروحی درباره وضعیت صنعت استخراج رمزارزها و مبادلات داخلی قرائت و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: نمایندگان قانون حمایت از رمزارزها و ساماندهی بازار معاملات داخلی آن را در چند ماده با دربرگیری مبادلات، بانک مرکزی، استخراج، تعرفه‌ها و... به مجلس پیشنهاد خواهند داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین پیرو گزارش نظارتی درباره بورس، اصلاح قانون بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفت و موادی از این طرح مورد بررسی و پیشنهاد کارگروه برای اصلاح قانون اوراق بهادار اعلام شد و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها نظرات را نسبت به این طرح ارائه کردند.

طغیانی عنوان کرد: ارتقای شفافیت در بازار، عملکرد صندوق تثبیت، ارتقای سازمان بورس، عملکرد شورای عالی بورس و گزارش‌دهی، ارتقای نظارت بر ارکان سرمایه، کنترل بازارگردانی‌ توسط حقوقی‌ها، افزایش پاسخگویی سازمان بورس، تنظیم فعالیت فعالان مجازی در حوزه سرمایه، آموزش سواد مالی و افزایش آگاهی مردم نسبت به بازار سرمایه و تعیین تکالیفی برای سازمان های مربوطه مانند صدا و سیما از اهم مواد مطروحه در اصلاح قانون بازار سرمایه است. برخی فعالان حوزه مجازی در حوزه بازار سرمایه موجب اخلال می‌شوند که به موجب قانون می توان با آنها برخورد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام