بورس همچنان درآمد اصلی دولت است و خواهد بود / وعده شرایط متفاوت سال آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه حضور نیافتن در مجلس به علت مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است، اعلام کرد: در شرایطی کار دولت آغاز شد که برای اولین بار بعد از جنگ تحمیلی، شاهد شرایط رکود تورمی عمیقی بودیم. دولت با ورود به سال ۹۳ در مسئله تورم و رکود، تغییرات اساسی انجام داد و به تورم ۱۵.۶ رسید.

سال ۹۳ با سقوط شدید قیمت نفت مواجه شدیم و نفت ۱۲۰ دلاری به تدریج به ۳۰ دلار تبدیل شد. در این شرایط بدون اینکه تکانه اقتصادی در جامعه باشد، کشور را اداره کردیم. در سال ۹۴ که به توافق هسته‌ای دست یافتیم گشایش مهمی در اقتصاد بوجود آمد و فاز‌های مختلف پارس جنوبی  افتتاح شد. شرایط اقتصادی در پایان سال ۹۴ و ۹۵ عوض شد و ایران در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی جهان را داشت.

با تورم بیش از ۳۴ درصدی و با رشد اقتصادی منهای ۷.۷ درصد که یک شرایط رکود توام با تورم مواجه شدیم . برای نخستین بار بود که بعد از جنگ تحمیلی دولت چنین شرایطی را تحویل می‌گرفت . دولت در تلاش ۶ ماهه اول و با ورود به سال ۹۳ در هر دو مسئله یعنی تورم و رکود، تغییرات اساسی را ایجاد کرد.

با شکست جنگ تمام عیار اقتصادی و فشار حداکثری آمریکا علیه ایران،  سال آینده شرایط متفاوت خواهد بود. بورس و واگذاری ها بخشی از درآمدهای اصلی را تشکیل می دهد . علاقمندیم دولت بازهم سهام را در بازار عرضه کند که باعث می شود مردم وارد اقتصاد شده و مدیریت به تدریج به آنها واگذار شود . فروش سهام و اوراق به عنوان یکی از منابع درآمدی در حد مورد نیاز در دستور کار است.

سعی داریم سال بعد بیش از 2.3 میلیون بشکه نفت و میعانات را به فروش برسانیم. درآمد نفت در دو سرفصل عمرانی و راه و راه آهن هزینه و صرف بودجه جاری نخواهد شد. زیرساخت های نفت و گاز توسعه خواهد یافت . توسعه و توانمند سازی مردم محروم برای اضافه  فروش نفت است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام