دلار ۴۲۰۰ تومانی از لایحه بودجه حذف شد/ پیش بینی فروش ۱۹۹ هزار میلیاردی نفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مژگان خانلو با اشاره به محاسبات مربوط به فروش نفت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به فارس گفت: میزان فروش صادراتی و پیش فروش نفت در لایحه بالغ بر ۲.۳ میلیون بشکه در روز در نظر گرفته شده است.  صادرات نفت با قیمت ۴۰ دلار در هر بشکه و ارز محاسباتی ۱۱۵۰۰ تومان پیش بینی شده و دلار ۴۲۰۰ تومانی دولتی از بودجه حذف شد.

وی ادامه داد: بنابر جزء ۴ بند ب تبصره یک لایحه بودجه در صورت تغییر نرخ ترجیحی ارز مورد استفاده در این قانون به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی ETS (نرخ سامانه معاملات بین بانکی که مابین نرخ ارز ترجیحی و نیمایی است) به دولت اجازه داده می شود منابع وصولی را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۳۶ جدول شماره این قانون واریز کند. منابع واریزی از محل ردیف شماره ۷۱-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره این قانون صرف تامین معیشت و سلامت مردم می‌شود. نرخ ارز در بودجه یکسان بوده و صرفا جنبه محاسباتی دارد که ۱۱۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود و دلار ۴۲۰۰ تومانی نداریم.

بنابر این گزارش، با سناریوی دولت، 2.3 میلیون بشکه در روز فروش نفت در 365 روز سال با احتساب دلار 11500 تومانی بالغ بر 199 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی نصیب خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام