متهمان سقوط شاخص و بازارگردانی به رئیسی معرفی شدند / نظر کارگزار بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ارسال نامه ای به ابراهیم رئیسی ،فهرست متخلفین بازار سرمایه را ارسال و اعلام کرد: متاسفانه رانت خواران و وابستگان اقتصاد دولتی با چنبره به اقتصاد و برخی شرکت‌های "خصولتی" با دعوت مردم توسط رئیس جمهور، موجب رشد حبابی سهام شدند و نهایتا بازار سرمایه را به قتلگاه سرمایه‌های مردم تبدیل کرده اند.

متاسفانه مدیران سازمان بورس با اهمال و ترک فعل در وظابف نظارتی طبق ماده ۵۲ قانون بازار بهادار بعد از ۴ ماه هنوز فهرست متخلفین و مسببین سقوط شاخص را به مراجع قضایی ارائه نکردنده اند و مانع پیگیری مجلس و مراجع قضایی شده اند. وزرای اقتصادی دولت نسبت به نقش پیرامون صعود کنترل نشده بازار و سقوط و به یغما رفتن سرمایه مردم مورد مواخذه قرار گیرند.

از آنجایی که سازمان بورس به وظیفه عمل نکرده به نمایندگی از مردم، فهرست متهمین در موضوع بازارگردانی و شرکت‌هایی که با عملکرد سوء باعث سقوط بازار سرمایه شده‌اند را جهت رسیدگی و برخورد لازم تقدیم می‌کنم.

براساس این گزارش، عظیم ثابت کارگزار بورس هم در واکنش به این اقدام در فضای مجازی اعلام کرد: واقعا اگر دنبال پیگیری یا مجازات مسببین افت چند ماهه بورس هستند، چرا دنبال رسانه ای کردن موضوع و سر و صدا راه انداختن هستند؟!

اولا اینکه اگر سازمان بورس کم کاری کرده و اسامی را اعلام نکرده از کجا به این فهرست دست یافته اند؟ ثانیا قطعا می دانند تا قطعیت اتهامی در مراجع قانونی ذیصلاح به اثبات نرسیده باشد نمی توان با آبروی دیگران بازی کرد. در نهایت اینکه، مشکلات احتمالی بازار سرمایه بعنوان بازاری کاراتر، شفاف تر و نظام مند تر در مقایسه با سایر بازارها باید در یک ساختار معقول و متقن و در درون بازار حل شود نه با نامه نگاری به قوه قضائیه .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام