روسیه از تصمیم بایدن در مورد برجام استقبال کرد / شرط وزیر خارجه ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آناتولی آنتونوف درباره بازگشت آمریکا به برجام به اندیشکده بروکینگز گفت: نیازی به گفتن ندارد که روسیه از تصمیم بایدن برای بازگشت به برجام استقبال می‌کند و منتظر تصمیم واشینگتن خواهد بود.

وی افزود: مسکو از طریق مشورت با متحدان و شرکای، وارد مذاکرات و توافق‌های بعدی برای تمدید محدودیت‌های هسته‌ای ایران می شود و به برنامه موشکی ایران نیز خواهد پرداخت.

بر اساس این گزارش، بایدن مدعی شده بهترین راه برای رسیدن به ثبات نسبی در منطقه، مقابله با برنامه هسته‌ای ایران است.

در این میان، محمد جواد ظریف در نشست "گفتگوهای  مدیترانه‌ای"که به صورت مجازی برگزار شد با اعلام اینکه ایران درباره آنچه در توافق هسته‌ای به دست آورده، دوباره مذاکره نخواهد کرد،گفت: واشینگتن در پی سیاست های زورگویانه ترامپ، قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده و باید نقض برجام را متوقف کند.

وی افزود: اگر اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به برجام عمل کنند، متقابلا به تعهدات عمل خواهیم کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر چه دولت موافق مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها نبود اما اقدام تروریستی بر علیه محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای، ایران را بسیار حساس کرده اما هنوز آلمان، انگلیس و فرانسه حتی این اقدام را محکوم نکرده‌اند در حالی که اقدام تجاوزکارانه بین المللی بوده و باید محکوم شود!

ظریف گفت: در صورت بازگشت اروپا و آمریکا به برجام، مصوبه مجلس اجرایی نمی‌شود، اقدامات قبلی هم برمی‌گردد و برجام به صورت کامل اجرا  خواهد شد اما اگر اروپا به تعهدات عمل نکند، باید قانون را پس از اینکه مراحل تصویب را طی کرد، اجرا کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام