توضیح ظریف درباره دلیل حذف موضوع موشکی ایران از مذاکرات برجام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد جواد ظریف در نشست مجازی "گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای" درباره ابراز تمایل بایدن برای بازگشت به برجام،اعلام کرد : آمریکا از برجام خارج شده اما از سازمان ملل خارج نشده است و باید به تعهدات در قبال شورای امنیت پایبند باشد.

وی افزود: ترامپ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرد. آمریکا تعهداتی در قبال قطعنامه دارد که باید به آنها پایبند باشد و در جایگاهی نیست که بخواهد در این زمینه شرط‌گذاری کند. لذا در خصوص توافقی که قبلاً درباره آن مذاکره کردیم، وارد مذاکره مجدد نخواهیم شد!

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی طرفین برجام عمدا مسئله موشکی را از مذاکرات حذف کردند و دلیل آن امتیازدهی به ایران نبود بلکه بقیه طرفین آمادگی ترک رفتارهای شرورانه در منطقه را نداشتند.سال گذشته سلاح‌هایی که غرب به منطقه خلیج فارس فروخت بیش از تمامی سلاح‌هایی بود که به سایر نقاط جهان عرضه کرده بود.

ظریف گفت: آمریکا حتی مانع از دسترسی ایران به دارای ها برای خرید واکسن کرونا می‌شود. اگر چیزی غیر از این را بیان می‌کنند، دروغ می‌گویند. این اقدامات آمریکا در حقیقت جنایت علیه بشریت در روزهای پایانی ریاست‌جمهوری ترامپ است!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام