پیش بینی چند گروه بزرگ و کوچکترهای بورس + آینده کوتاه مدت شاخص

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سرمایه در حالی نیمه دوم آذر را با شاخص 1.47 میلیون تایی و امید اکثر سرمایه گذاران به صعود قیمت ها و دماسنج بازار سهام شرع می کند که کارگزاری آبان درباره روزهای گذشته و آینده اعلام کرد : بازار در هفته گذشته با روندی صعودی و افزایش عمومی تقاضا همراه بود و نکته قابل توجه هم آغاز معاملات نماد پرحاشیه صندوق پالایشی یکم بود که در انتهای هفته با افت حدود 10 درصدی ، جو بازار و البته پالایشی ها را متاثر کرد.

در بازارهای جهانی همچنان پیشتازی نفت و فلزات ادامه دارد و بازار نفت که از افزایش تولید محافظه کارانه اعضای اوپک استقبال کرده در ارقام کمتر از 50 دلار نفت برنت در نوسان است . مس و فلزات اساسی نیز درحال پیشروی قیمتی با پیشتازی فلز مس هستند. به نظر می رسد روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد اما با نزدیک شدن به پایان سال میلادی همراه با کاهش حجم معاملات باشد.

در بازار ارز هم اخبار داخلی تا حدودی از اصلاح آرام جلوگیری کرد و منجر به رشد محدود قیمت ها در پایان هفته شد. در این میان با توجه به پایان سال مالی و تسویه ارزی، احتمال نوسانات مثبت سنتی محدود در بازار ارز وجود خواهد داشت.

با این اوصاف ، رشد قیمت های جهانی فلزات و محصولات فولادی می تواند بازار سهام و گروه های متاثر را با افزایش تقاضا همراه کند.

نوسانات گروه پالایشی ناشی از واگذاری صندوق پالایشی یکم و رشد قیمت ها و سپس اصلاح قابل ملاحظه ، همچنان ادامه داشته و به نظر این هفته نیز وضعیتی مشابه تکرار شود .

در گروه های کوچکتر نیز همچنان روند نوسانی محتمل است و تک نمادها شانس بیشتری برای جذب نقدینگی خواهند داشت.

در مورد شاخص بورس هم که پس از بحران و سقوط اخیر روندی منطقی گرفته است ، انتظار می رود با شیبی متناسب به محدوده مقاومتی 1.5 میلیون واحدی نزدیک شود اما باید دید روند بازار در این محدوده چگونه است. عبور بازار از این محدوده ، می تواند لمس کانال بالاتر را نیز محتمل کند که البته نیاز به محرک های بنیادی همچون ادامه رشد جهانی ها و یا همراهی بازار ارز خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام