افزایش ۵۹ درصدی تولیدات ایران خودرو و رکورد بی سابقه در تاریخ ۶۰ ساله

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی با اشاره به افزایش میزان تولید ایران خودرو در 9 ماه سال جاری در بخش خبری 21 شبکه یک سیما گفت: از آغاز سال جاری، میزان تولید با رشد 59 درصدی در مقایسه با سال قبل به حدود 341 هزار دستگاه رسیده است.

وی افزود: همچنین بعد از سه سال از ابتدای آذر با رشد حدود 15 درصدی ، حد نصاب 2953 دستگاه در روز ثبت شد . متوسط تولید تا اول آذر، روزانه حدود دو هزار دستگاه بود اما از ابتدای آذر تاکنون به 2.4 هزار دستگاه رسیده است. پنج شنبه گذشته هم حدنصاب تاریخی دیگری به ثبت رسید و حدود 4800 دستگاه تجاری سازی شد که در تاریخ 60 ساله ایران خودرو بی سابقه است.

این مقام مسئول ادامه داد: از 28 هزار دستگاه تعهد معوق هم 9.5 هزار دستگاه تولید شده که بعد از اعلام قیمت خودرو‌ها توسط سازمان حسابرسی در هفته جاری ، تحویل داده می شود تا زمینه به صفر رسیدن همه معوقات در قبل از پایان سال فراهم شود. در این میان با 8 مرحله فروش فوق العاده ، بالغ بر 87 هزار تعهد ایجاد شده که 65 هزار خودرو از این تعهدات 40 روزه تحویل داده شده است.

مقیمی گفت: در حالی به صورت سنتی، بالغ بر 50 درصد تولیدات بر عهده ایران خودرو است که از هدف تولید 1.2 میلیون دستگاه سال جاری ، 500 هزار دستگاه مربوط به ایران خودرو است.وزیر صنعت هم بسته جهش تولید را با استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی تهیه کرده که در چند روز آینده به جمع بندی نهایی می‌رسد تا طبق این بسته ، تولید ماهانه 60 هزار دستگاه محقق شود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام