امید عضو هیأت مدیره ذوب آهن به اصلاح و اجرای شیوه نامه زنجیره فولاد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان دشتیانه در خصوص آخرین وضعیت شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد گفت: معاون اقتصادی رییس جمهور در جلسه بررسی این شیوه نامه تاکید کرد به هیچ عنوان قرار نیست شیوه‌نامه موجب ایجاد رانت یا فاصله قیمتی در بازار و بورس شده و از بین برنده رقابت باشد.

وی افزود: عمده بحث های انجمن تولیدکنندگان فولاد به عنوان یک تشکل تولید کننده پذیرفته شد و در نهایت نهاوندیان به وزارت صنعت مأموریت داد طی یک هفته ملاحظات انجمن را در شیوه نامه بگنجانند به طوری که نه به صادرات آسیب برسد و نه منجر به ایجاد فاصله قیمتی و رانت شود. همچنین قرار شده مشکلات شرکت های کوچک، بنگاه های القائی و نوردی نیز بررسی شده و ملاحظات و مشکلات آنها در نظر گرفته شود.

دشتیانه تاکید کرد: از نظر کارشناسی با هرگونه دخالت دولت در بازار و اقتصاد مخالف هستم موضوعی که تاکنون به هیچ وجه جواب نداده و جواب هم نخواهد داد. اما دولت تصمیمی اتخاذ کرده و از تولیدکنندگان نیز خواسته تا به یاری بشتابیم به همین دلیل همه تلاش را انجام خواهیم داد تا این شیوه نامه به بهترین شکل ممکن اصلاح شود. به عنوان نماینده تولیدکنندگان فولاد به نظر دولت احترام می گذارم و اگر دولت پیشنهادی ارایه دهد با همه توان سعی می کنیم این شیوه نامه در بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام