لایحه بودجه سال آینده دولت از هفته آینده در مجلس چکش کاری می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا میرتاج الدینی درباره بررسی لایحه بودجه سال آینده به ایسنا گفت: کمیسیون های تخصصی مجلس از یکشنبه هفته آینده بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ را در دستور کار دارند و پیشنهادات را در این خصوص ارائه خواهند کرد.

وی افزود: کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه و پیشنهادات کمیسیون ها دو هفته زمان دارد که این مهلت برای دو هفته دیگر هم قابل تمدید خواهد بود. سپس این لایحه به صحن علنی مجلس ارائه می شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در این لایحه ۲۵ درصد منابع به درآمدهای نفتی اتکا دارد. همچنین سهم صندوق توسعه و شرکت ملی نفت از درآمدهای نفتی همانند سال گذشته ۲۰ و ۱۴.۵ درصد تعیین شده است.

میرتاج الدینی با اشاره به اینکه بودجه های مصوب مجلس نسبت به لوایح بودجه معمولا سه تا چهار درصد تغییر می کند، گفت: در این لایحه،میزان فروش نفت با نگاه خوش بینانه دولت دو برابر سال جاری پیش بینی شده که امیدواریم محقق شود. البته فروش نفت هر چه بیشتر باشد سهم آن در بودجه افزایش نمی یابد بلکه به صندوق توسعه هدایت می شود. منابع بودجه باید محقق الوصول باشد و بین منابع و مصارف هم خوانی وجود داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام