جزییاتی از اولین اوراق برای شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سلمان خادم‌الملّه با اشاره به برنامه شرکت تامین سرمایه امین برای فعالیت بیشتر و تخصصی در خصوص تامین مالی حوزه انرژی گفت: حوزه انرژی مشتمل برحوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی- پالایشی و نیروگاهی با توجه به منابع خدادادی از جمله مهم‌ترین حوزه‌های موثر بر توسعه اقتصادی محسوب می‌شود. لذا تامین منابع مالی در این حوزه از مهم‌ترین رسالت‌ها بازار سرمایه در کلان و شرکت تامین سرمایه به عنوان واسط وجوه است.

وی ادامه داد: "امین" به عنوان یک هدف استراتژیک نسبت به افزایش شناخت و گردآوری داده‌های این صنایع و هم‌چنین برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مالی به این حوزه اقدام کرده و باتوجه به نیازهای گسترده در تامین مالی صنعت انرژی و منابع طبیعی ایران و همچنین با در نظر گرفتن ساختار سهامداری ، تمرکز این شرکت بر صنعت انرژی، نفت گاز و پتروشیمی ‌شامل بالادست، میان‌دست و پایین‌دست بوده تا بتواند جریان عمده سرمایه را به سمت حوزه انرژی سوق دهد.

این مقام مسئول افزود: تامین سرمایه امین در ادامه پروژه‌های تامین مالی بخش انرژی به منظور تامین منابع مالی توسعه بخش نیروگاهی برای شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق کرده است . با توجه به نقش اساسی شرکت برق حرارتی در تامین برق و مشکلات مالی دولت در پرداخت مطالبات بخش نیروگاهی، استفاده از راهکارها و منابع مالی جایگزین برای رفع نیازمندی‌های این بخش متناسب با ابزارهای مالی بازار سرمایه از جمله وظایف نهادهای مالی به خصوص شرکت های تامین سرمایه به شمار می رود.

خادم‌الملّه ادامه داد: در این خصوص تامین سرمایه امین برای اولین بار از اوراق سلف موازی استاندارد برای تامین مالی بخش دولتی و حاکمیتی در تامین نیروی برق استفاده کرده و منابع مالی پایدار به صرفه و بلند مدت را در اختیار ناشر قرار داده است. بهره‌مندی از این اوراق می تواند گشایش مهمی در تامین مبالغ قابل توجه ریالی در این حوزه باشد که به حفظ و توسعه ظرفیت تولید برق کمک شایانی خواهد کرد .

وی افزود: شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی که حدود 42 درصد از ظرفیت نیروگاه‌های تولید برق حرارتی کل ایران را به خود اختصاص داده به منظور تامین بخش از منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های توسعه اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق به مبلغ 1.3579 میلیارد تومان دارد که مرحله اول با 657.9 میلیارد تومان از امروز 23 دی شروع شد. 

به گفته خادم‌الملّه، قیمت اعمال اختیار خرید تبعی و اختیار فروش تبعی این اوراق با دوره عمر دو ساله به ترتیب 138 درصد و 137 درصد قیمت پایه عرضه اولیه در سررسید اوراق است . مشاور عرضه و متعهد پذیره‌نویسی بخشی از این اوراق شرکت تامین سرمایه امین بوده و در این خصوص از خدمات سندیکای متعهدین پذیره‌نویسی و بازارگردانی نیز استفاده خواهد شد.  

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام