نامه اعتراضی کارگران فولاد مبارکه به نماینده مجلس درباره کاهش خط تولید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کارگران فولاد مبارکه به دنبال ادعای ناصر موسوی لارگانی درباره کاهش تولید خط این مجموعه‌ در نامه‌ای سرگشاده اعلام کردند: کارخانه فولاد مبارکه با ۲۰ هزار نفر کارگر طی ۳۶۵ روز کاری در ۴ نوبت شبانه روزی تنها ۷ میلیون تن می‌تواند تولید کند. صحت این آمار را از وزارت صنعت، انجمن جهانی فولاد و بقیه متخصصین می‌توانید بپرسید.

شاید شما به اقتضای‌عدم تخصص در بخش صنعت ندانید که کارخانه‌ای با تولید سالانه ۷ میلیون تن اگر بخواهد ۲ میلیون تن کاهش تولید داشته باشد قطعاً باید پنج ماه از سال را کاملاً تعطیل بوده باشد. یعنی با این حساب کارگران فولاد مبارکه باید ۵ ماه حقوق نگرفته باشند. حال آنکه کارگران این شرکت حتی در ایام کرونا نیز یک روز هم تعطیل نبودیم و با تمام نگرانی‌های خانواده‌ در محل کار در خط تولید حاضر شدیم و نگذاشتیم صنعت به مخاطره بیفتد.

در این بین حتی برخی از همکاران را در کرونا از دست دادیم اما متوقف نشدیم. در شرایطی که اکثر سازمان‌ها حتی مجلس، رئیس جمهور و دولت و بخش همکاران ستاد در فولادمبارکه بصورت مقطعی تعطیل بوده‌اند اما خط تولید حتی یک ساعت هم متوقف نشد. این ثمره تلاش "فولاد" و بقیه فولادسازان بود که امروز افتخار ایران است و علی رغم کاهش تولید فولاد در سال ۲۰۲۰ در کل جهان، توانسته ۱۰ درصد رشد تولید داشته باشد. آماری که توسط نهادهای بین المللی ارائه شد و قابل انکار نیست.

اکنون سخنان مغرضانه شما جهت تسویه حساب‌های سیاسی‌ با مدیرعامل مجموعه زحمات ۲۰ هزار کارگر این مجموعه را تخریب کرده و ضمن ترویج ناامیدی بین نیروهای فولاد مبارکه ما را از کارگزاران نظام‌ که باید حامی در جنگ اقتصادی باشند، دلسرد کرده است.

اگرچه کارگران هیچ گاه در محاسبات مسئولین لحاظ نشده‌اند اما به عنوان عضوی از ایران اجازه نخواهیم داد شما و دیگران با مقاصد سیاسی دستاوردها را به چالش بکشید. نسخه‌ای از این شکوائیه را محضر مقام معظم رهبری که همیشه به مقام کارگر واقف بوده‌اند، ارسال خواهیم کرد و صدای خود را به حضرت آقا نیز خواهیم رساند. صحت مواضع با خدایی که بنا بود بیان شما اساس تقوا باشد اما گویا منافع چیز دیگری اقتضا کرده است.

روزهای گذشته خبری دیگر از شما منتشر شده بود که دزدها را باید با قطع دست محاکمه کرد. جدای نگاه افراطی در این سخن، گفتار در مورد سیاه‌نمایی زحمات کارگران فولاد مبارکه، دست تک تک را زیر ساطور بی‌انصافی گذاشته است. شما با ما همان کردید که با دزدان!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام