علت قطع برق و افزایش استخراج بیت کوین / ناراحتی از جفا و دستور روحانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به جلسه شب گذشته سران قوا آن هم با فاصله کوتاهی از جلسه قبل به خبرنگاران گفت : انتظار می رود روابط بانکی و صادرات‌ بهتر شود و قیمت ها با برگزاری جلسات مستمر ستاد اقتصادی دولت و کمیسیون تلفیق کاهش یاید .

وی در واکنش به علت قطعی برق و عدم حضور وزیر نیرو برای توضیح، گفت: اردکانیان در جلسه امروز هم نیود. مسئله مربوط به اختلاف دیدگاه سازمان محیط زیست و دو وزارتخانه نفت و نیرو در مورد استفاده از سوخت است. طبق مصوبه ستاد کرونا قرار بوده و هست که به هیج وجه در تهران و کرج از مازوت استفاده نشود اما باعث شد برای استفاده از مازوت در تمام نیروگاه ها، محدودیت ایجاد شود. بنابراین وزارت نیرو با اتفاقی پیش‌بینی نشده روبرو شد.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه براین در در برابر افزایش سرما ، طی دو سه ماه گذشته پزشکان توصیه به باز گذاشتن پنجره ها کردند که منجر به افزایش مصرف سوخت شد. به همین دلیل از دو سه هفته پیش در مورد خاموشی برق اضافی و حرارت بالا پیشنهاد داده شد.

واعظی افزود: ادعای استفاده دولت از بیت کوین ، جفا است . در یکسال گذشته فشاری برای و واردات دستگاه استخراج وجود داشت و دو بار در کمیسیون های دولت مطرح شد که از وزارت صنعت مجوز گرفته و وزارت نیرو هم نحوه استخراج را توضیح دهد. در جلسه امروز ادعا شد علاوه بر آنهایی که اجازه گرفتند برخی مرغداری ها هم در حال استفاده هستند و رئیس جمهور به وزارت اطلاعات و وزارت کشور دستور داد با جدیت این مسئله را دنبال کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام