تدوین نقشه راه صنعت كوچک بورسی با دو هدف داخلي سازي و صادرات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرسبه نقل از دنیای‌اقتصاد،مهدی صادقی ‌نیارکی در نشست بررسی وضعیت زنجیره ارزش صنعت لوازم‌خانگی با اشاره به لزوم توسعه بومی سازی در این حوزه گفت: داخلی‌سازی صنایع پیشران و توانمندسازی زنجیره‌های تولید و ارزش در راس برنامه‌های وزارت صنعت قرار دارد.لذا ایجاد همکاری مشترک و تقسیم کار در بخش تشکل‌ها، صنایع راهبردی و دستگاه‌های اجرایی از جمله رویکردها برای توسعه صنعت لوازم خانگی است.

وی افزود: درصدد هستیم با همکاری صاحب‌نظران این صنعت و با توجه به ظرفیت‌های موجود در این بخش، نقشه‌راه مشخصی برای حداکثرسازی تولید و صادرات تدوین شود.

این معاون ادامه‌ داد: باید مسیر منسجمی طراحی شود و نگاه تامین و لجستیک مشترک در این صنعت شکل گیرد. پیشتازان این صنعت باید در قالب مجموعه‌ای یکپارچه، برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه توسعه ساخت داخل، برند، نوآوری رسوخ فناوری و دانش فنی و... طراحی کنند.

صادقی‌نیارکی گفت: جهش تولید در انواع لوازم خانگی با رعایت الزام‌ها و استانداردهای مصرف انرژی و زیست‌محیطی، توسعه صادرات برخی لوازم‌خانگی به کشورهای همجوار و توازن و پایداری نسبی زنجیره تامین در این صنعت متناسب با شرایط موجوداز جمله اهدافی است که در این برنامه اجرایی دنبال می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام