تمایل عراق به سرمایه‌گذاری ایران در بخش خودرو و کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یحیی آل اسحاق درباره همکاری ایران و عراق در حوزه خودرو به ایلناگفت: خودروهای ایرانی در عراق بازار دارند و این همکاری می‌تواند بصورت تولید محصول مشترک یا به شکل واردات و صادرات باشد. البته موضوعاتی مانند قیمت‌گذاری، خدمات پس از فروش و قطعات مطرح است که با توجه به امکانات موجود، تامین این نیازها امکان پذیر است.

وی افزود:‌ عراقی‌ها تمایل دارند این همکاری مشترک به شکل سرمایه‌گذاری در عراق باشد. البته امروز هم به مقدار محدود این اتفاق می‌افتد و برخی محصولات در عراق مونتا‍ژ می‌شوند اما این بار به دنبال سرمایه‌گذاری در داخل عراق هستند که اقدام خوبی خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: از پیشنهادات دیگر آنها در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی بود.چراکه عراق از نظر زمین، آب هوا و بازار شرایط مناسبی برای  محصولات غذایی ایران دارد. اگر تولیدکنندگان ایرانی بتوانند با کمک عراقی‌ها کشت فراسرزمینی داشته باشند می‌توانیم مصرف عراق و بخشی از نیاز منطقه را رفع کنیم.

آل اسحاق گفت: محصولات غذایی ساخته شده مانند پفک، چیپس و محصولات لبنی و ... را می‌توانیم در عراق تولید و محصولات کشاورزی مانند گوجه، جو، زیتون، خرما و ... را در خاک عراق کشت کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام