رشد ۷۶ درصدی سود خالص "امین" و برنامه افزایش سرمایه ۱۵۷ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سلمان خادم المله در آستانه برگزاری مجمع سالانه برای تصویب صورت های مالی منتهی به شهریور سال جاری با بررسی عملکرد مالی شرکت گفت: "امین" در کسب سود خالص از  240 به 420 میلیارد تومان رسیده که رشدی حدود 76 درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است.

وی در خصوص برنامه افزایش سرمایه توضیح داد: افزایش سرمایه 100 درصدی در مرحله اول و 400 میلیارد تومان مرحله دوم در دست اقدام است که از محل مطالبات سهامداران به منظور بهبود ساختار مالی و نسبت کفایت سرمایه در راستای توسعه فعالیت‌ها، افزایش سودآوری و حفظ و ارتقا جایگاه رقابتی در صنعت و مدیریت بهینه ریسک‌های ناشی از فعالیت انجام می‌شود که رابطه مستقیم با سودآوری شرکت دارد.

این مقام مسئول افزود: امین از ابتدای سال تاکنون موفق به انتشار 5.5 هزار میلیارد تومان اوراق شده که رشد استثنایی 247 درصدی نسبت به سال 98 را به ثبت رسانده است. درخواست‌ها برای تامین مالی از طریق انتشار اوراق شرکتی افزایش یافته و با این افزایش سرمایه، سقف اوراق در حال مذاکره جهت انتشار حدود 25 هزار میلیارد تومان است که این امر با توجه به ماهیت فعالیت‌ها به افزایش درآمد و سودآوری پایدار منتج خواهد شد. 

خادم المله با اشاره به نیازهای گسترده موجود در تامین مالی صنعت انرژی و نیز منابع طبیعی و خدادادی موجود در این حوزه گفت: تامین سرمایه امین به عنوان یک هدف استراتژیک نسبت به افزایش شناخت و گردآوری داده‌های این صنایع و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مالی به این حوزه اقدام کرده که  با توجه به ساختار سهامداری، تمرکز شرکت بر صنعت انرژی، نفت گاز و پتروشیمی شامل بالادست، میان‌دست و پایین‌دست قرار گرفته است.

وی به سهامداران توصیه کرد: حسب ابلاغیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و سازمان بورس و باتوجه به شیوع بیماری کرونا جهت رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری به مشاهده آنلاین از طریق سایت شرکت به نشانی www.aminib.com و لایو اینستاگرام امین به آدرس amininvestmentbank اقدام کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام