سودهای ۱۰ برابری دلالان با قیمت گذاری دستوری کالاها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اکبر ترکان با انتقاد از ادامه روند قیمت گذاری دستوری فولاد گفت: این رویه ساده لوحانه به زیان تولیدکنندگان است چراکه محصول تولید می کنند اما دلالان و واسطه گران در برخی موارد ۱۰ برابر فولادی ها سود می برند.

وی افزود: تا چند سال گذشته اعلام شده بود میزان کالای عرضه شده در بورس باید دو هزار تن باشد و برای کمتر از آن امکان عرضه در بازار وجود ندارد. در حالی که با این اقدام فقط دلالان خرید می کردند و تعداد محدودی مصرف کننده قادر به خرید بودند لذا مقرر شد به ٢٠ تن کاهش یابد.

مشاور عالی سابق رئیس جمهور ادامه داد: با عرضه ٢٠ تن کالا حتی افرادی که به دنبال ساختمان سازی هستند قادر به خریدخواهند بود و با این اقدام علاوه بر کاهش فاصله قیمت در بورس زمینه افزایش درآمد کارخانه هم فراهم شد تا سرانجام قیمت ها و میزان عرضه به سمت تعادل پیش رفت.

ترکان گفت: وزیر صنعت باید مشکلی را که با قیمت گذاری در بازار ایجاد می شود مدنظر قرار دهد که آیا نتیجه تصمیمات اتخاذ شده به نفع مصرف کننده خواهد بود یا منجر به منفعت دلال ها می شود و البته همواره این اقدام به سود دلالان بوده است.

وی افزود: موافق عرضه محصولات در بورس کالا هستیم اما کارکرد آن وابسته به سیاست های اتخاذ شده در سطح کلان است.لذا بورس کالا همواره می تواند عملکرد خوبی داشته باشد به شرطی که تصمیمات در حوزه تنظیم بازارها ضربه ای به فعالیت تولیدکنندگان وارد نکند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepress

انتهای پیام