پیشنهاد ایران برای پرداخت بدهی معوق به سازمان ملل از پول‌های بلوکه در سئول

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پایگاه خبری KBS، مقام ارشد وزارت خارجه کره جنوبی با اشاره به درخواست ایران از سئول برای پرداخت  بدهی معوقه به سازمان ملل از محل پول‌های بلوکه شده در کره گفت: این پیشنهاد با سایر وزرای کره جنوبی و سازمان ملل مطرح شده تا عملی بودن آن مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در خصوص انتشار خبری مبنی بر پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل گفت: ایران طی سال های اخیر علی رغم محدودیت های ناشی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا همواره با استفاده از معدود کانال‌های انتقال مالی، حق عضویت به سازمان ملل را پرداخته و در سال‌جاری نیز از مدت ها پیش با خزانه داری سازمان ملل درباره معرفی یک کانال امن توسط این نهاد در حال مذاکره بوده است.

وی افزود: آخرین پیشنهاد تهران در این خصوص تادیه این بدهی از طریق استفاده از منابع مسدود شده در کره جنوبی توسط سازمان ملل با مجوز بانک مرکزی بوده که توسط دبیرخانه سازمان ملل در حال مذاکره و هماهنگی های لازم است.

خطیب زاده ادامه داد: ایران اصرار دارد به علت تجاوزات قبلی آمریکا به دارائی‌های بین المللی ایران، سازمان ملل برای انتقال حق عضویت از طریق بانک واسطه آمریکایی استفاده نکرده و یا این سازمان امنیت مسیر انتقال را تضمین کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام