لزوم تبدیل بورس به مطمئن ترین بازار سرمایه گذاری + توصیه به دولت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، محمد رضا میرتاج الدینی در جلسه علنی مجلس با اشاره به وضعیت نابسامان بازار سرمایه گفت: سخن گفتن از اینکه دولت برنامه‌ها و سیاست‌ها را اصلاح کند بی فایده است. دیگر وقتی نمانده و فرصت‌های طلایی را از دست داده است. لذا باید در 6 ماهه باقی مانده تصمیمات نادرست و سوء مدیریت را کنار بگذارد تا بیش از این اقتصاد نابود و مردم در فشار و تنگنا قرار نگیرند.

وی افزود: در دولت روحانی این مثل معروف که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد به علاج واقعه را بعد از وقوع باید کرد تغییر کرده است. جامعه هنوز از پیامدهای ناگوار تصمیماتی از جمله تعیین دلار ۴۲۰۰ تومانی جهانگیری که ۱۸ میلیارد دلار این مملکت را در شرایط تحریم با سوء تدبیر توزیع کردند، رهایی نیافته است. این تصمیم ناصحیح برای قوه قضاییه بیش از ۱۰  سال پرونده ایجاد کرد چرا که زمینه رانت و سوءاستفاده را برای برخی فراهم کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در شرایط شدید تحریم‌های خارجی، خود تحریمی‌ها غوغا کرد و بخشنامه‌های نادرست بانک مرکزی موجب شد میلیون‌ها تن کالا در گمرک‌ها انباشته و شرکت های تولیدی با کمبود مواد اولیه روبرو شوند. در بورس سیاست‌ها و برنامه‌های نادرست سرمایه مردم را نابود کرده است. در حالی که باید به یکی از مطمئن ترین بازارها برای سرمایه گذاری مردم تبدیل شود و در صورتی امکان پذیر است که دولت حمایت همه جانبه در ثبات بازار سرمایه داشته باشد و سهامداران حقوقی را در جهت تثبیت بورس مدیریت کند و آموزش‌های لازم به مردم داده شود.

میرتاج الدینی گفت: سرمایه مردم در دست مجریان به ویژه در دست وزارت اقتصاد و مدیران بورس امانت است و باید از آن صیانت کرد. وزیر اقتصاد و مدیران سازمان بورس کجا مانده‌اید؟ کجا خوابیده‌اید؟ چرا از سرمایه مردم صیانت نمی‌کنید؟ مردم به وعده ها اطمینان کرده‌ و سرمایه‌ ها را به این بازار آورده‌اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام