اولین محموله واکسن کرونا در هفته‌های آینده وارد می‌شود/ آغاز واکسیناسیون

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا و پس از دریافت گزارش دستگاه‌های ذیربط نظیر بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صنعت و بهداشت در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای تأمین ارز و منابع مورد نیاز برای ساخت، تأمین و واردات واکسن کرونا گفت: تأمین واکسن جزو اولویت‌ها است.

وی افزود: باید در کنار سایر احتیاجات دارویی و تجهیزات پزشکی، واکسن کرونا با اولویت تولید و تأمین شود. اگر تحریم‌ها مانع تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها در تأمین منابع خرید واکسن از سوی دولت تروریست ترامپ نبود، قطعاً واکسیناسیون را خیلی زودتر می‌توانستیم آغاز کنیم و این نیز جنایتی بود که آمریکایی‌ها در حق ملت ایران انجام دادند.

رییس جمهور تصریح کرد: به رغم همه این مانع تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها، اقدامات لازم برای خرید واکسن انجام شده و اولین محموله مورد تأیید وزارت بهداشت ظرف هفته‌های آتی وارد می‌شود و بلافاصله نیز در چارچوب سند ملی تدوین شده، واکسیناسیون آغاز می‌شود.  به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته بهداشتی و درمانی در خصوص تشدید نظارت‌ها مأموریت داده می شود باید تکلیف هر دستگاه نظارتی در خصوص اجرای دقیق دستورالعمل‌ های بهداشتی مشخص شود و در قبال آن پاسخگو باشد.

روحانی عنوان کرد: هر یک از دستگاه‌های نظارتی نیز باید گزارش‌ها را در خصوص نحوه اجرای پروتکل‌ها به سرعت تنظیم و ارسال کنند و با متخلفین و کسانی که این دستورالعمل‌ها را بطور دقیق اجرا نمی‌کنند، برخورد قانونی انجام گیرد. جلوگیری از بروز موج چهارم کرونا که می‌تواند بسیار خطرناک باشد، بسیار مهم است و قطعاً اگر همه دستگاه‌ها با هماهنگی کار کنند، می‌توانیم با بهره‌گیری از تجربیات مهار سه موج قبلی و همراهی مردم در رعایت کامل دستورالعمل‌ها مانع شکل‌گیری موج چهارم شویم.باید نظارت کیفی لازم برای تولید واکسن‌های داخلی انجام شود و همه حمایت‌های لازم صورت پذیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام